تولید، پرهیز از ربا و اسراف؛ لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی/ اقتصاد مقاومتی، مقوله‌ای فرهنگی است
کد خبر: 3654479
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳

تولید، پرهیز از ربا و اسراف؛ لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی/ اقتصاد مقاومتی، مقوله‌ای فرهنگی است

گروه فرهنگی: رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: تولید ملی، پرهیز از ربا و اسراف، لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام حیدری، رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان صبح امروز چهارشنبه 26مهرماه در همایش ملی ابعاد فرهنگی اقتصاد مقاومتی که در دانشگاه آزاد اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: واژه اقتصاد مقاومتی عنوان و مولفه‌ای فرهنگی داشته که جان مایه اقتصادی دارد و ترکیبی از اقتصاد و فرهنگ است.
وی افزود: اگر ما ادعا کنیم اقتصاد و عنوانی که در این سال‌های اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن افزوده شده است، همه مولفه‌هایش فرهنگی است، ادعای گزافی نیست و در واقع مفهوم آن به این معنا می‌باشد که ما مرزی بین اقتصاد و فرهنگ نمی‌شناسیم.
حجت‌الاسلام حیدری افزود: از جمله ویژگی‌های مهم اقتصاد، تولید در همه ابعاد جامعه است، یعنی هر شخص هر فن و هنری که دارد، می‌تواند آن را به منصه تولید برساند. در اسلام نیز بر امر تولید تاکید زیادی شده و روایتی از حضرت محمد(ص) وجود دارد که ایشان از جوانی سوال فرمودند که کار و تولیدت چیست؟ جوان پاسخ داد که من تولیدی ندارم، پیامبر(ص)  فرمودند از چشم من افتادی. پس از منظر اسلام کسی که اهل تولید و تولیدگری نباشد از چشم بزرگان دین می‌افتد.
وی ادامه داد: در اسلام تاکید زیادی بر پرهیز از اسراف و تبذیر شده که هر دوی این موارد از مسائل فرهنگی اقتصاد مقاومتی است که باید به آن توجه شود.
رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در ادامه با بیان اینکه در اسلام بر پرهیز از ربا تاکید شده است، گفت: این تاکید نشان می‌دهد که اسلام درآمدی که با تولید همراه نباشد را قابل قبول نمی‌داند. 
حیدری افزود: تدبیر حکیمانه رهبر فرزانه ما بوده که توانسته‌ایم در شرایط تحریم همچنان مقاوم باشیم، اگر این تحریم‌ها را بر هر کشور دیگری وارد می‌شد، بی‌شک آن کشور را مستاصل می‌کرد و لذا در این شرایط  ابتکار هوشمندانه رهبر فرزانه انقلاب بود که بر اقتصاد مقاومتی تاکید کردند.    
captcha