بررسی آخرین تحولات اقلیم کردستان در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی
کد خبر: 3654719
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
دستورکار کمیسیون‌های تخصصی مجلس/

بررسی آخرین تحولات اقلیم کردستان در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

گروه سیاسی: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آخرین تحولات اقلیم کردستان عراق را با حضور مسئولان ذی‌ربط بررسی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی این هفته برگزار می‌شود که بر اساس برنامه، کمیته فرهنگ و تربیت اسلامی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری روز دوشنبه (اول آبان) به بررسی برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها و پرورشی مدارس می‌پردازد.              
همچنین در همین روز اعضای کمیسیون دفاعیات در خصوص گزارش نهایی طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را با حضور وزرای اسبق آموزش و پرورش استماع خواهند کرد.
کمیسیون اجتماعی روز یکشنبه (30 مهر) طرح افزایش حوزه‌های انتخابیه و تعداد نمایندگان مجلس را بررسی می‌کند.
کمیسیون روز سه‌شنبه (2 آّبان) به بررسی لایحه اصلاح قانمون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد.
در همین روز وزیر امور خارجه با حضور در کمیسیون گزارش اقدامات انجام شده در مورد اجرا شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ارائه خواهد کرد.
کمیسیون اقتصادی نیز روز دوشنبه (اول آبان) به بررسی و تحلیل مسائل اقتصادی روز کشور با حضور وزرای اقتصاد و دارایی و صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل بانک مرکزی می‌پردازد.
همچنین کمیسیون روز سه‌شنبه (دوم آبان) به ادامه بررسی لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در شرکت بین‌المللی نقدینگی اسلامی خواهد پرداخت.
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز روز یکشنبه (30 مهر) آخرین تحولات اقلیم کردستان عراق را با حضور مسئولان ذی‌ربط بررسی می‌کند.
همچنین در همین روز طرح عضویت رئیس سازمان پدافند غیر عامل در شوراهای عالی و طرح تقویت بسیج مستضعفین (اعاده شده از شورای نگهبان) مجددا بررسی می‌شود.
کمیسیون در روز سه‌شنبه (دوم اّبان) به بررسی عملکرد وزارتخانه‌های اطلاعات، امور خارجه، دفاع و کشور پیرامون قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه، احکام قانون برنامه ششم توسعه و احکام قانون بودجه 96 می‌پردازد. کمیسیون در همین روز گزارش کارگروه هسته‌ای را استماع خواهد کرد.              
کمیسیون فرهنگی نیز در روز سه‌شنبه (دوم آبان) به بحث و تبادل نظر پیرامون اعتبارات فرهنگی بودجه سال 97 با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه می‌پردازد.                
در نهایت کمیسیون قضایی و حقوقی روز دوشنبه (اول آبان) طرح مبارزه با جرائم اقتصادی را بررسی خواهد کرد.        
captcha