پیام استاندار خراسان شمالی به‌مناسبت نمایشگاه کتاب استان
کد خبر: 3655028
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲

پیام استاندار خراسان شمالی به‌مناسبت نمایشگاه کتاب استان

گروه فرهنگی: استاندار خراسان شمالی به مناسبت برپایی دهمین نمایشگاه کتاب استان پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، متن پیام محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی به این شرح است:
برگزاری دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی فرصت مغتنمی است تا دست اندرکاران حوزه فرهنگ و نشر، با آسیب شناسی کارشناسانه مسائل این حوزه، به گسترانده شدن هر چه بیشتر چتر دانش و آگاهی و کمک به رونق بیشتر فرهنگ مطالعه مفید یاری رسانند. به ویژه این که ما مفتخریم معجزه پیامبر ختمی مرتبت(ص) از جنس دانایی و کتاب بوده و در نخستین آیات نورانی وحی هم بر خواندن و نوشتن تأکید شده است.
در دولت تدیبر و امید نیز تلاش شده است ضمن تقویت روند پرداخت اعتبارات حوزه فرهنگ و کمک به رشد روزافزون شاخص های کتابخوانی در جامعه، با دوری گزیدن از سیاسی کاری در این بخش، بر موضوع ارتقای ظرفیت های موجود و هدفگذاری علمی برای دستیابی به اهداف و چشم انداز این حوزه تمرکز شود.
خراسان شمالی هم که استان گنجینه فرهنگ ها و معرفت هاست بنابراین توسعه کتابخانه ها  و کمک به افزایش ضریب نفوذ کتاب و کتابخوانی در روستاها و شهرها جایگاه ویژه ای نزد برنامه ریزان و تصمیم گیران و مدیران اجرایی دارد و بهره برداری از کتابخانه های کوچک و بزرگ فراوان در ٤ سال اخیر با وجود همه تنگناهای مالی دولت تدبیر و امید، گواهی بر آن است.
 اینجانب ضمن قدردانی از تلاش های همه دست اندرکاران برگزاری دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی، از عموم مردم فرهیخته استان به ویژه اهل فرهنگ و هنر و نسل جوان می خواهم از این فرصت به نحو شایسته ای بهره گیرند و  با کسب دانش و تجارب گرانسنگ از چنین رویدادهای فرهنگی و هنری، هم به رونق روزافزون اقتصاد این حوزه کمک کنند و هم در راستای توسعه همه جانبه این خطه فرهنگ دوست گام بردارند.
captcha