آغاز دوره تربیت مربی قرآن کریم در خمینی‌شهر
کد خبر: 3655069
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰

آغاز دوره تربیت مربی قرآن کریم در خمینی‌شهر

گروه فعالیت‌های قرآنی: رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی‌شهر گفت: 66 نفر مربی قرآن کریم در دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم شهرستان خمینی‌شهر شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی قربانی، اظهار کرد: در راستای ارتقای سطح مربیان قرآنی شهرستان خمینی شهر که در ششمین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن با اداره اوقاف و امور خیریه خمینی شهر همکاری دارند 66 نفر مربی قرآن کریم در دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم این شهرستان شرکت می کنند.
وی افزود: این افراد در آزمون شهریور ماه که از طرف اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف استان اصفهان برگزار شده بود توانسته بودند که حدنصاب نمره را کسب و به این دوره راه پیدا کنند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر ادامه داد: این دوره ویژه خواهران برگزار می‌شود و آقای مهندسی دبیر ستاد طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم کشور استاد این دوره است.
حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی قربانی گفت: این دوره از روز شنبه 29 مهرماه پس از اخذ آزمون اولیه آغاز و به مدت پنج روز تا روز چهارشنبه 3 آبان‌ماه در شهر درچه ادامه خواهد داشت که در روز آخر نیز آزمون نهایی از افراد شرکت کننده برگزار می‌شود و افرادی که بتوانند نمره قبولی را کسب نمایند به آنان از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه مدرک مربیگری قرآن کریم اعطا می‌شود.
وی خاطر نشان شد: این دوره با هدف آموزش مربیان حفظ قرآن کریم و با رویکرد آشنایی با روش های مدرن برگزار می‌شود که مربیان با اصول و روش کلاس داری در رشته حفظ قرآن کریم آشنا می‌شوند.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر در پایان گفت: امسال در ششمین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم 2200 نفر قرآن پژوه ثبت نام کرده‌اند که این دوره نیز با حضور 70 مربی در 40 مرکز فرهنگی قرآنی بقاع متبرکه شهرستان و همچنین مراکز قرآنی در حال برگزاری است.
captcha