برگزاری اردوی نام‌آوران در اردوگاه شهدای درچه
کد خبر: 3655197
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱

برگزاری اردوی نام‌آوران در اردوگاه شهدای درچه

گروه اجتماعی: اردوی نام‌آوران ویژه دانش‌آموزان پنجم ابتدایی با حضور 2500 دانش‌آموز تا سوم آبان ماه در اردوگاه شهدای درچه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، مریم مزروعی رئیس دفتر تخصصی نوجوان گفت: اردوی نام‌آوران برای دانش‌آموزان پنجم ابتدایی از سوی دفتر تخصصی نوجوان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با همکاری بسیج دانش‌آموزی برای درس عملی این پایه تحصیلی تدارک دیده شده تا دانش‌آموزان با نام‌آوران دیروز، امروز و فردا آشنا شوند.
وی با اشاره به سه بخش این اردو اظهار کرد: بخش اول سایت هسته‌ای شهید احمدی روشن است که دانش‌آموزان در آن با دستاوردهای هسته‌ای، داروها و فناوری‌هایی که به نفع ایران بوده و افرادی که از بودن این فناوری در کشور ممانعت می‌کنند، آشنا می‌شوند.
مزروعی با تشریح قسمت‌های مختلف بخش اول تصریح کرد: در قسمتی از بخش اول استیکرهایی از مخالفان هسته‌ای نصب شده که دانش‌آموزان با توپ به آن می‌زنند و در بخش بعدی باید با آرمیتا دختر شهید رضایی عهد ببندند.
وی ادامه داد: بخش دوم این برنامه، با عنوان سایت موشکی شهید احمدی مقدم در دستور کار قرار گرفته که در آن، دانش‌آموزان با دستاوردهای کشور آشنا می‌شوند و پرتاب بالون و درست کردن گلایدر را آموزش می‌بینند. در بخش سوم‌ نیز حاضران بازی‌هایی با محتوای هسته‌ای که شامل پرتاب تیر و کمان و حلقه است، انجام می‌دهند.
رئیس دفتر تخصصی نوجوان با اشاره به برگزاری طرح پاییزه اردوی نام‌آوران با حضور 2500 دانش‌آموز گفت: این طرح از 22 مهر آغاز شده و تا 3 آبان ماه به مدت دو هفته در اردوگاه درچه برگزار خواهد شد که هنگام ورود مدال نام‌آوران و لباس مهندسی هسته‌ای برای هویت دادن به دانش‌آموزان اهدا می‌شود.
وی با اشاره به آموزش روزانه 200 نفر از دانش‌آموزان از ساعت 8 تا 12 اظهار کرد: با توجه به اینکه این دانش‌آموزان در آستانه ورود به سن نوجوانی هستند، بهره‌برداری لازم از مادران این دانش‌آموزان صورت می‌گیرد و آنها با یک برنامه‌ریزی تحت کار عملیاتی و کارگاهی برای پذیرش بحران دوران نوجوانی فرزندشان قرار می‌گیرند.

captcha