زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان؛ پذیرای هر شب 3 هزار زائر
کد خبر: 3655332
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲

زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان؛ پذیرای هر شب 3 هزار زائر

گروه اجتماعی: مدیر داخلی زائرسرای امام رضا(ع) شهرستان زاهدان گفت: با همکاری نهادها و ارگان‌های دولتی و کمک‌های مردمی در ایام اربعین امسال، زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان آماده پذیرایی از حداقل شبی 3 هزار زائر است.

حمید گنجعلی، مدیر داخلی زائرسرای امام رضا(ع) شهرستان زاهدان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، گفت: با همکاری نهادها و ارگان‌های دولتی و کمک‌های مردمی در ایام اربعین امسال، زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان آماده پذیرایی از حداقل شبی 3 هزار زائر است.
وی اظهار کرد: خدماتی که در زائرسرای امام رضا(ع) به زائران پاکستانی که به قصد زیارت سیدالشهدا(ع) و شرکت در پیاده‌روی اربعین وارد ایران اسلامی می‌شوند، شامل اسکان، اطعام، توزیع بسته‌های فرهنگی و همچنین ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی می‌شود.
مدیر داخلی زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان افزود: موقوفه زائر سرای امام رضا(ع) قبل از انقلاب شرایط اسکان مناسبی برای اسکان مسافران نداشته و حتی تا چند سال اخیر قادر به پذیرش بیش از ۱۰۰ نفر نبوده است، اما با انجام عملیات عمرانی از قبیل ساخت ساختمان جدید، سرویس‌های بهداشتی، حمام نوساز، نصب و راه‌اندازی تاسیسات جدید و همچنین انجام تعمیرات اساسی ساختمان قدیمی ظرفیت این زائرسرای موقوفه افزایش چشمگیری داشته است.
وی اظهار کرد: امام جمعه و نماينده ولی فقيه در استان، آستان قدس رضوی، اداره آب، برق، شهرداری منطقه 1 و 3، مسکن و شهرسازی، شهرک‌های صنعتی، سپاه سلمان، اداره اطلاعات، قرارگاه خاتم الاوصيا و مرکز بهداشت زاهدان هر یک به نوعی در ساخت، تکمیل و آماده سازی مکانی مناسب برای زائرین پاکستانی نقش مهمی ایفا کردند.
گنجعلی با اشاره به استقبال خوب مردم در کمک و خدمت‌رسانی به زوار، ادامه داد: از ابتدای محرم نیز از طریق کمک‌های مردمی اقلامی مانند گوشت، برنج، روغن، نان، شیر و تخم مرغ برای اطعام زائرین تهیه شده است.
زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان؛ پذیرای هر شب 3 هزار زائر
زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان؛ پذیرای هر شب 3 هزار زائرزائرسرای امام رضا(ع) زاهدان؛ پذیرای هر شب 3 هزار زائر
captcha