اگر افراد جامعه اهل محبت خدا باشند،جامعه تسلیم محبت خدا می شود
کد خبر: 3655482
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴

اگر افراد جامعه اهل محبت خدا باشند،جامعه تسلیم محبت خدا می شود

گروه فعالیت های قرآنی: کارشناس مسائل دینی و مذهبی با تأکید بر این نکته که اگر افراد جامعه اهل محبت خدا باشند،جامعه تسلیم محبت خدا می شود، گفت: متأسفانه بخش زیبای جامعه ما پوشیده است و متأسفانه بیشتر بخش نازیبای جامعه به چشم می آید، اگر این بخش زیبای جامعه که بخش اعظم آن است، نشان داده شود آن وقت معلوم می شود که این جامعه چه جامعه ای است.

حجت الاسلام رضا جهانگیری در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، اظهار کرد:  هر وقت فرصت می‌کنید ذکر خدا را بر لب جاری کنید و خجالت هم نکشید. یکی از وساوسِ شیطانی این است که می‌گوید کار خوب را انجام نده تا مبادا بگویند که ریا کرده باشد
وی در تبیین آیه قُلْ إِنْ کنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونی یحْبِبْکمُ اللَّهُاظهارکرد: عالی‌ترین مقصد جهان آفرینش بالاخص برای انسان و بنی‌آدم، دست‌یابی به مقامِ محبوبیتِ عندالله است و از طرفی رسول اکرم(ص) می فرمایند: اگر واقعاً خدا را دوست دارید، از من پیروی کنید که نتیجه آن هم این است که خدا شما را دوست خواهد داشت.
جهانگیری با اشاره به این نکته که محبوبیت هر انسانی نزد خدا، فرع محبوبیت رسول الله است،افزود: هرکسی را که خداوند دوست دارد، او را به‌تبع رسول دوست دارد؛ چون خدا رسول خود را دوست دارد، با توجه به اینکه محبوب اصلی و محبوبِ ذات خداوند متعال، وجود مقدس نبی اکرم(ص) است پس خداوند هرکسی را دوست دارد، به خاطر ایشان دوست دارد و هر کلمه و رفتار و سیره و سنتی با هر تعظیم و اشاره و نشانه‌ای که رسول اکرم(ص) به بشر عنایت می‌فرماید، این شهد محبت الهی را در جان بشر می‌ریزد.
این کارشناس مسائل دینی و مذهبی با تأکید بر این نکته که اگر افراد جامعه اهل محبت خدا باشند،جامعه تسلیم محبت خدا می شود، گفت: متأسفانه بخش زیبای جامعه ما پوشیده است و متأسفانه بیشتر بخش نازیبای جامعه به چشم می آید، اگر این بخش زیبای جامعه که بخش اعظم آن است، نشان داده شود آن وقت معلوم می شود که این جامعه چه جامعه ای است
وی خاطرنشان کرد: دشمن هم سعی می‌کند که بخش حاشیه‌ایِ زشت جامعه ما را  بزرگ کنند و به همه جامعه تعمیم بدهند و بگویند جامعه شما این است این کاری است که دشمن انجام می‌دهد و ما نباید دشمن را در این کاری که می‌کند کمک کنیم.
حجت الاسلام جهانگیری تصریح کرد: باید در پدیده شهادت و جهاد و جریان شهادت شهیدحججی در جامعه ایران تأمل کنیم تفاوت است بین جامعه‌ای که جهاد را بپذیرد اما با سختی و تلخی و جامعه‌ای که جهاد را بپذیرد با احساس آرامش و با پذیرش و احساس خوشی، از اینکه توفیق این جهاد را یافته است.
وی ضمن توصیه به انس با ذکر کثیر الهی و با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: هر وقت فرصت می‌کنید ذکر خدا را بر لب جاری کنید و خجالت هم نکشید. یکی از وساوسِ شیطانی این است که می‌گوید کار خوب را انجام نده تا مبادا بگویند که ریا کرده ای این وسوسه شیطانی است که انسان را از ذکر خدا، از عبادت و از عمل صالح بازمی‌دارد به این بهانه که نکند ریا شود به خودتان الهام کنید کاری که انجام می‌دهید برای این است که خدا گفته است.
captcha