انتقال احکام اسلامی به زبان عموم و مخاطب پسند
کد خبر: 3655586
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

انتقال احکام اسلامی به زبان عموم و مخاطب پسند

گروه معارف: معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران گفت: دین و احکام اسلامی باید به زبان ساده و عمومی به مخاطب منتقل شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه مازنردان  حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز 30 مهرماه در جمع طلاب مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با مهم ارزیابی کردن جایگاه و رسالت طلبگی در جامعه اسلامی، طلاب را حافظان دین در جامعه امروز معرفی کرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که طلاب باید به دلیل داشتن چنین جایگاه و رسالتی به خود ببالند، افزود: یک طلبه همان رسالتی را عهده دارد که پس از پیامبر الهی ائمه معصومین(ع) در جامعه عهده دار بودند.

حجت الاسلام طبرسی بقای جامعه اسلامی را در گرو حفظ دین و ارزش های اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: اگر امروز دین و مبانی اسلامی در جامعه فراگیر شده به برکت تلاش ها و از خودگذشتگی‌های علمای دین است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز طلاب حوزه همان مسیری را که فقهای دینی در صد سال گذشته ادامه می دهند، تصریح کرد: به همین دلیل یک طلبه نباید جایگاه امروز خود را سبک فرض کند بلکه باید در حفظ و حراست از جایگاهی که دارد کوشا باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هیچ ارزشی در دنیای امروز بالاتر از تفقه در دین و حراست از شریعت محمدی در جامعه نیست، خاطرنشان کرد: یک طلبه در دوران تحصیل خود در حوزه یکی از با ارزش ترین اقداماتی که انجام می دهد تفقه در دین است و این تلاش بسیار ارزشمندی است.

حجت الاسلام طبرسی همچنین با بیان این که حفظ دین اوجب واجبات است، تصریح کرد: این رسالت خطیر امروز بر عهده طلاب علوم دینی است که در اردوگاه امام زمان(عج) در حال آموختن علم دین هستند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب باید بدانند که تنها علم آموزی کافی نیست، افزود: بخش مهمی از رسالت یک طلبه پس از علم آموزی آغاز می شود و آن انتقال این مفاهیم دینی ارزشمند به جامعه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که از جمله مهم ترین اقدامات ائمه اطهار(ع) در دوران های مختلف انتقال پیام دین به جامعه بود، خاطرنشان کرد: ائمه معصومین(ع) در شرایط خفقان به تبلیغ دین می پرداختند و توانستند علیرغم همه فضای مسموم و کاملاً بسته حکام دوران خود، پیام های الهی را به جامعه منتقل کنند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که پیام های تعالی بخش و انسان ساز الهی سینه به سینه با تلاش های بسیاری از بزرگان دین امروز این گونه به دست ما رسیده است، گفت: طلاب و روحانیان به عنوان میراث داران پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) وظیفه دارند ضمن حفظ این امانت الهی در جهت انتقال آن به جامعه از همه ظرفیت های تبلیغی خود بهره گیرند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان و بدخواهان دین در هر دوره ای وجود داشته و امروز نیز در صحنه حاضر هستند، افزود: توطئه و دین ستیزی دشمن همواره وجود داشته و هیچ گاه نیز پایانی نخواهد داشت، بلکه این رسالت پرچم داران تبلیغ دین است که در هر شرایطی پیام الهی را به جامعه منتقل کنند.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که یک طلبه در هیچ شرایطی نباید رسالت حقیقی خود را فراموش کند، خاطرنشان کرد: به طور حتم کسی که در راه تبلیغ پیام الهی گام بر می دارد از پاداش دنیوی و اخروی برخوردار خواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه تحصیل در حوزه علمیه از یک ارزش والایی برخوردار است، تصریح کرد: مکانی که امروز طلاب در آن به فراگیری علم دین مشغول هستند متعلق به امام زمان(عج) است و طلبه سرباز آن حضرت خواهد بود و هیچ افتخاری بالاتر از این سربازی وجود ندارد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که یک سرباز امام زمان(عج) باید وظایف سربازی خود را به نحو مطلوب انجام دهد تا حضرت از او راضی و خشنود باشد، خاطرنشان کرد: طلاب باید مراقب باشند تا خدای ناکرده شأنیت جایگاهی که امروز در آن مشغول به تحصیل هستند خدشه دار نشود.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به اینکه اخلاق، پوشش، بیان و همه رفتارهای فردی یک طلبه همواره مورد توجه عموم جامعه است، بیان داشت: یک طلبه باید به گونه ای رفتار کند و وقتی مردم او را می بینند و به صحبت با آن طلبه می پردازند به دین، ارزش های اسلامی و حوزه های علمیه ترغیب شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه دشمن همه توان خود را به کار گرفته تا پروژه دین گریزی را در جامعه ما عملیاتی کند، افزود: به همین دلیل از همه ابزارها و ترفندهای تبلیغاتی خود به منظور وارونه جلوه دادن چهره دین و اسلام ناب به مردم استفاده می کند که در این میان رسالت طلاب و روحانیان شناساندن چهره واقعی دین به جامعه است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه نیاز امروز جامعه ما به ارزش های دینی و معنوی بسیار بیشتر از گذشته است، خاطرنشان کرد: اما در این میان نحوه بیان و تبلیغ دین یک اصل مهمی است که اگر کسی نتواند به خوبی این رسالت مهم را انجام دهد حتی نتیجه معکوسی در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که دین و احکام اسلامی باید به زبان بسیار ساده و عمومی به مخاطب منتقل شود، افزود: اگر بیان تبلیغ دین سنگین و غیر قابل فهم برای مخاطب باشد به حتم شنونده از ادامه این روند گریزان خواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر اینکه باید با زبان هر فردی با او سخن بگوییم، تصریح کرد: امروز نسل جوان تشنه همین معارف ارزشمند هستند در صورتی که با شیوه‌ای روان و ساده و به زبان خود آنها برایشان بازگو شود.
captcha