ساخت، بهسازی و تعمیر بیش از 800 واحد مسکونی مددجویان خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3655813
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
در شش‌ماهه نخست امسال؛

ساخت، بهسازی و تعمیر بیش از 800 واحد مسکونی مددجویان خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی: مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: در شش‌ماهه نخست امسال ۸۹۷ واحد مسکونی خانوار تحت حمایت استان خرید، ساخته، بهسازی و تعمیرات شده است.

محمود گل‌محمدی، مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: یک میلیارد و 780 میلیون تومان برای خرید و ساخت مسکن، بهسازی و تعمیرات این واحدهای مسکونی هزینه شده است.
وی افزود: یکی از دغدغه‌های مهم خانوارهای تحت حمایت، داشتن سرپناه مناسب است، به همین علت، برطرف کردن مشکل مسکن مددجویان یکی از راه‌های توانمندسازی آنان است.
مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بسیاری از مددجویان تحت حمایت در استان دارای مسکن نامناسب و اجاره‌نشین هستند، تصریح کرد: از همکاری خیران و گروه‎های جهادی در ساخت مسکن محرومان، می‌توان به‌عنوان یک الگو برای ارائه خدمات مناسب به جامعه هدف استفاده کرد.
گل‌محمدی افزود: از ابتدای امسال با کمک این نهاد ۱۰۳ خانوار تحت حمایت شامل مددجویان روستایی و شهری صاحب‌خانه شدند و در این خصوص بیش از یک میلیارد و 57 میلیون تومان هزینه شده است.
وی اظهار کرد: نیاز عمده مددجویان تحت حمایت در حوزه مسکن تعمیرات است، به‌طوری‌که در بسیاری از منازل با تعمیرات جزئی یا کلی اعم از ساخت سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه و توسعه فضای جانبی می‌توان مددجو را به وضعیت مطلوبی رساند.
مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی بیان کرد: کمک به تعمیرات کلی و جزئی 794 واحد مسکونی مددجویان تحت حمایت، شامل؛ تعمیرات داخلی منازل حصارکشی، ساخت حمام و سرویس بهداشتی مددجویان از دیگر فعالیت‌های عمرانی این نهاد است.
 گل‌محمدی ادامه داد: برای این منظور نیز از ابتدای امسال 723  میلیون تومان هزینه شده است.
وی یادآور شد: امیدواریم با همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی استان، مشکل مسکن مددجویان تحت حمایت را طی سه تا پنج سال آینده برطرف کرد.
captcha