«پیک دانش» در گیلان به راه افتاد
کد خبر: 3656178
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
برای نخستین بار در کشور؛

«پیک دانش» در گیلان به راه افتاد

گروه فرهنگی: سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت از افتتاح طرح «پیک دانش» به منظور دسترسی رایگان توانخواهان بهزیستی به تمامی امکانات کتابخانه‌ای در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های گیلان، پریسا کرمی، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت از افتتاح طرح «پیک دانش» در گیلان خبر داد و اظهار کرد: طرح پیک دانش طرح ویژه کتابخانه‌های عمومی استان گیلان است که با همکاری و مشارکت سازمان بهزیستی استان گیلان برای جامعه هدف این سازمان اجرا می‌شود.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت در ادامه افزود: این طرح برای نخستین بار در کشور و به صورت پایلوت در رشت اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح ۱۲ هزار نفر از افراد باسواد کم‌توان تحت پوشش بهزیستی از خدمات رایگان جهت دسترسی به کتب مورد نیاز برخوردار می‌شوند.

کرمی در خصوص این طرح افزود: در این طرح توانخواه، کتب مورد نیاز خود را از طریق سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی انتخاب کرده و سفارش می‌دهد و کتاب با « پیک دانش» رایگان به درب منزل تحویل داده شده و بعد از پایان مهلت دوباره با پیک به کتابخانه بازگردانده می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح از مرداد در رشت به صورت آزمایشی اجرا شد تصریح کرد: عضویت رایگان، ارسال رایگان و دسترسی رایگان به تمامی امکانات کتابخانه ها از مزیت های اجرای طرح پیک دانش است.

captcha