آموزش قرآن به کودکان از حقوق فرزندان بر والدین است
کد خبر: 3656197
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹

آموزش قرآن به کودکان از حقوق فرزندان بر والدین است

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس آموزش دارالقرآن الکریم گفت: اهمیت آموزش قرآن به کودکان و فرزندان، به گونه ای است که معصومین علیهم السلام آن را از حقوق فرزند بر والدین شمرده‌اند.

خدیجه شهسواری  کارشناس آموزش دارالقرآن الکریم در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، به اهمیت آموزش قرآن به کودکان اشاره کرد و گفت: اهمیت علم و آموزش در اسلام روشن است، اما آنچه مورد نظر ماست، اهمیت آموزش قرآن در دوران کودکی و نوجوانی است.
وی افزود:  دورانی که به گفته  امام علی علیه السلام صفحه  ذهن کودک مانند زمین خالی و آماده ای است که هر بذری در آن بکارند، به بار خواهد نشست اهمیت آموزش قرآن در دوران کودکی و نوجوانی به اندازه ای است که امام علی علیه السلام فرمود: تأثیر علم آموختن در کودکی مانند نقشی است که بر روی سنگ کنده شود.
کارشناس آموزش دارالقرآن الکریم تصریح کرد: یک بخش از آموزش در سیره معصومین علیهم السلام آموزش قرآن است که از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و در مکاتب آموخته می شده است، علی علیه السلام در این باره به فرزندش امام حسن علیه السلام می فرماید: «و ان ابتدئتک بتعلیم کتاب الله؛ تعلیم و تربیت تو را با آموزش کتاب خدا شروع کردم». اهمیت آموزش قرآن به کودکان و فرزندان، به گونه ای است که معصومین علیهم السلام آن را از حقوق فرزند بر والدین شمرده اند.
شهسواری گفت: از جمله مهمترین نکاتی که درخصوص آموزش دینی کودکان در روایات آمده است، مسئله فطری بودن توجه به دین و خداست. تمامی احادیث  و روایات ازائمه اطهار(ع) نشان می دهد که باید پدر و مادر محیطی مناسب برای کودک فراهم آورند تا حقایقی یا عقایدی که ریشه های آن در نهاد و فطرت کودک نهفته است بروز کند.
captcha