افزایش مراجعه مردم برای اخذ گذرنامه جهت شركت در همايش پياده‌روي اربعين
کد خبر: 3657694
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۲

افزایش مراجعه مردم برای اخذ گذرنامه جهت شركت در همايش پياده‌روي اربعين

گروه اجتماعی: رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي استان کرمان از افزایش مراجعه مردم براي اخذ گذرنامه و روادید جهت شركت در همايش بزرگ پياده‌روي اربعین حسيني خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، محمد‌رضا پرواز، رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي استان کرمان دیروز شنبه، 6 آبان گفت: خدمت‌رساني به عاشقان سرور و سالار شهيدان جهت عزيمت به كشور عراق و حضور در اجتماع عظيم و حماسه اربعين حسيني(ع) توفيق بزرگي است که حسب وظايف ذاتي گوشه‌اي از آن به مأموران پليس امنيت عمومي واگذار شده است.
وی از زائراني كه به عتبات عاليات سفر مي كنند خواست، در زمان سفر خود را برنامه‌ريزي کنند تا از به وجود آمدن حوادث ترافيكي در مسير رفت و برگشت كاسته شود.
رئيس پليس اطلاعات وامنيت عمومي استان کرمان بیان کرد: از زائران می‌خواهیم تا از مدارك هويتي گذرنامه مراقبت لازم را کنند چرا كه گذرنامه در طول سفر به عنوان سند هویتی برای مسافر تلقی می شود، لذا حفظ و نگهداری از آن، اهمیت به سزایی دارد و اگر گذرنامه زائر به هر دلیل مفقود شود امکان ورود به کشور پس از طی مراحل قانونی برایشان امکان پذیر می‌شود.
وی همچنین تأکید کرد صورت جدا شدن از بستگان و یا فقدان گذرنامه در حین سفر به کنسولگری ایران در كشور عراق مراجعه كنند.
پرواز از داشتن گذرنامه معتبر سخن به ميان آورد و تصریح كرد: تنها دارا بودن گذرنامه معتبر کفایت نمی‌کند و فرد متقاضی طبق شرایط و ضوابط در قانون گذرنامه باید از اجازه خروج معتبر در سیستم پلیس مهاجرت و گذرنامه برخوردار باشد كه اين منوط به دارا بودن شرایط و مراجعه به مراجع ذیربط از قبیل سازمان وظیفه عمومی برای متقاضیان مشمول خدمت وظیفه و پلیس مهاجرت و گذرنامه است
وي افزود: اگر احتمال ممنوعیت خروج شخص متقاضی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی محتمل است، قبل از اقدام به سفر به اداره گذرنامه مراجعه تا از وضعیت خروج از کشور خود مطمئن شود.
رئيس پليس اطلاعات وامنيت عمومي استان کرمان داشتن حداقل شش ماه اعتبار براي گذرنامه را شرط خروج از كشور دانست و اظهارکرد: زائران برای خروج از کشور با گذرنامه معتبر که حداقل دارای شش ماه اعتبار است، اقدام کنند و اگر گذرنامه معتبر ندارند به هیچ عنوان به مبادی مرزی مربوطه مراجعه نکنند.
 پرواز با اشاره به خروج برخي افراد با گذرنامه افراد غير، هشدار داد: بعضاً مشاهده می‌شود، برخی زائران اقدام به استفاده از گذرنامه افراد غیر، جهت خروج از مرز می‌کنند كه  این موضوع بجز اینکه برای فرد استفاده کننده از گذرنامه غیر، به عنوان تخلف و تخطی از قانون محسوب می‌شود برای صاحب اصلی گذرنامه نیز تبعات قانونی به همراه دارد.
منبع: روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان
captcha