آموزش‌های مهارتی ابزاری برای تحقق اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: 3657874
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
انصاری:

آموزش‌های مهارتی ابزاری برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

گروه اجتماعی: مديركل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای کلیدی و زیرساختی برای تحقق رویکرد اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از زنجان، محمدرضا انصاری، مديركل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان صبح امروز یک‌شنبه 7 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای کلیدی و زیرساختی برای اجرای سیاست‌های اشتغال و تحقق رویکرد اقتصاد مقاومتی است.

انصاری تصریح کرد: در راستای اطلاع‌رسانی، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مهارت‌آموزی در بین اقشار مختلف جامعه و با هدف هدایت و فراگیر کردن هرچه بیشتر آموزش های مهارتی فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای کلیدی و زیرساختی برای اجرای سیاست های اشتغال و تحقق رویکرد اقتصاد مقاومتی، طرح بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای همزمان با سراسر کشور، در استان زنجان نیز اجرا می‌شود.

وی با اشاره به زمان اجرای این طرح تاکید کرد: بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌های استان از تاریخ 20 تا 25 آبان ماه سالجاری اجرا می‌شود که با اجرای دقیق این طرح، زمینه آشنایی بیشتر مردم به ویژه نخبگان علمی، اساتید، صاحب‌نظران، دانش‌آموزان و دانشجویان با فعالیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای فراهم خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر 14 مرکز ثابت دولتی در زمینه ارائه آموزش‌های مهارتی در سطح استان فعالیت دارند، گفت: اجرای این طرح اثرگذاری مطلوبی در روند توسعه و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و ارتقاء جایگاه آموزش‌های مهارتی در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار دارد.

captcha