از حضور وزیر ارتباطات تا استاندار و نمایندگان مجلس در غرفه ایکنا
کد خبر: 3658076
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹
اخبار بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات/ 70

از حضور وزیر ارتباطات تا استاندار و نمایندگان مجلس در غرفه ایکنا

گروه جامعه: غرفه ایکنا در روز سوم نمایشگاه مطبوعات میزبان تعدادی از مسئولان کشور از جمله وزیر ارتباطات، دو معاون وزیر و تعدادی از نمایندگان مجلس بود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، غرفه ایکنا در روز دوم نمایشگاه مطبوعات، میزبان شخصیت‌های مختلفی بود که از جمله محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در این غرفه به بیان نکاتی درباره لزوم تولید محتوای دینی و بومی در فضای مجازی پرداخت.
از حضور وزیر ارتباطات تا استاندار و نمایندگان مجلس در غرفه ایکنا
امروز همچنین مرتضی بانک، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، در سومین روز نمایشگاه مطبوعات در غرفه ایکنا حضور پیدا کرد.  وی در جریان حضور خود به سؤالات خبرنگار ما درباره لوازم تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی در کشور و همچنین نقش مناطق آزاد تجاری و صنعتی در این زمینه پاسخ داد.
تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از جمله شهاب نادری، نماینده پاوه، جوانرود و روانسر و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، پروانه سلحشوری، نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، سیدجواد حسینی کیا، نماینده  سنقر و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، محمدجواد ابطحی، نماینده خمینی شهر و عضو فراکسیون قرآن، عترت و نماز و طاهرخانی، نماینده قزوین، با حضور در این غرفه، دیدگاه‌های خود در امور مختلف، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را با خبرنگاران ما در میان گذاشتند. قاسم جعفری، نماینده سابق مجلس نیز با حضور در این غرفه به بحث درباره تربیت کادر سیاسی اخلاق مدار برای آینده نظام پرداخت.
قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام نیز با حضور در این غرفه، تمهیدات این استانداری در راستای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در مرزهای این استان را تشریح کرد. مسعود دریس، سخنگوی اجلاس سراسری نماز  نیز به تشریح دلایل انتخاب نام فضای مجازی برای همایش امسال پرداخت.

از حضور وزیر ارتباطات تا استاندار و نمایندگان مجلس در غرفه ایکنا
دکتر محمود خدادوست، مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت به بحث درباره اهمیت استفاد از ظرفیت‌های دینی در نظام سلامت پرداخت. دکتر پروین فرشچی، معاون معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست در مورد اهمیت فرهنگ سازی بر پایه استفاده از آموزه های دینی در حفظ محیط زیست پرداخت. علی محمد آدابی، رئیس سازمان نظام پرستاری نیز بر اهمیت اخلاق پرستاری تأکید کرد.
مرتضی حاجی، وزیر اسبق آموزش و پرورش با حضور در غرفه ایکنا به بحث درباره اخلاق سیاسی پرداخت. مسجدجامعی، سفیر پیشین ایران در واتیکان درباره تغییرات داخلی عربستان، افشار سلیمانی، سفیر سابق ایران درباره تلاش‌های آمریکا برای کاهش نفوذ منطقه‌ای ایران و حجت‌الاسلام والمسلمین ایزدپناه، به بحث درباره اخلاق سیاسی پرداختند.
امروز در سومین روز یست و سومین نمایشگاه مطبوعات به همت خبرگزاری ایکنا کلاس آموزشی سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان در محل غرفه این رسانه در نمایشگاه برگزار شد. امروز همچنین نشست «ارزیابی انتقادی از مطالعات پیرامون رسانه دینی» با حضور و سخنرانی محمد آقاسی، رئیس ایسپا برگزار شد. آقاسی در این نشست به ارتباطات علم دینی و علم رسانه‌ای پرداخت و به دسته‌بندی‌های عرصه رسانه در زمینه بومی کردن آن اشاره کرد و اظهار کرد: مهمترین مسئله در مطالعات دینی، اغتشاش نظری است و اینکه به یک جریان واحد در عرصه رسانه دینی، نرسیده‌ایم و ایشان به بیان مشکلات رسانه‌های دینی پرداخت. همچنین نشست «مختصات تابوشکنی در رسانه‌ها» در غرفه این خبرگزاری برگزار و حجت‌الاسلام سرلک به بیان دیدگاه‌های خود در این زمینه پرداخت.

از حضور وزیر ارتباطات تا استاندار و نمایندگان مجلس در غرفه ایکنا
براساس این گزارش، مهدی مطهرنیا، کارشناس مسائل سیاسی نیز با حضور در این غرفه به بیان دیدگاه‌های خود درباره برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و به ویژه تغییر و تحولات اجتماعی جدید در کشور عربستان و تأثیرات آن بر منطقه پرداخت. موسیقی فاخر و دینی محور مباحث امین الله رشیدی خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی بود وی همچنین به ریشه های تغییر ذائقه موسیقایی نسل جدید اشاره کرد. شریفی راد، تهیه کننده سینما و تلویزیون نیز به بحث درباره هنر دینی پرداخت. شهردار اصفهان نیز با حضور در این غرفه به گرفت‌وگویی گرم و صمیمی به خبرنگاران ما پرداخت.
یادآور می‌شود بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با شعار «جامعه آگاه تر: توسعه بیشتر و شعار کمتر» از روز جمعه پنجم آبان ماه آغاز شده و تا روز جمعه 12 آبان ماه ادامه دارد.
همچنین نشست «آزادی بیان و رسانه در جنوب شرق آسیا» با حضور علی‌اکبر ضیایی، پژوهشگر مطالعات اسلامی و رایزن فرهنگی سابق ایران در مالزی در غرفه ایکنا واقع در بیست‌و‌سومین نمایشگاه مطبوعات برگزار شد. وی در بخشی از این نشست گفت: نخستین جریان افراطی در جنوب شرق آسیا «جماعت اسلامی» بود که کل منطقه را زمینه کار خود را قرار داد و هدف آن تشکیل خلافت اسلامی از جنوب شبه جزیره مالزی تا نزدیکی چین یعنی سنگاپور، مالزی، برونئی، اندونزی، تایلند، لائوس، کامبوج، ویتنام و جزایر جنوبی فیلیپین بود و برخی احزاب هم در همین راستا شکل گرفت.(برای مشاهده متن کامل اینجا کلیک شود.)
غرفه خبرگزاری ایکنا در راهروی اصلی شبستان شماره 164 میزبان علاقه مندان و مخاطبان محترم است.
captcha