بودجه موسسات قرآنی قم متناسب با فعالیت فرا استانی آنان نیست
کد خبر: 3659153
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸

بودجه موسسات قرآنی قم متناسب با فعالیت فرا استانی آنان نیست

گروه فعالیت‏‎های قرآنی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تاکید کرد: امیدواریم با توجه به شرایط خاص قم بودجه مناسبی را دریافت کنیم؛ موسسات قرآنی ما فعالیت‏‌های فرااستانی دارند و نیازمند بودجه‎هایی هستند که بتوانند کار را دنبال کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، سید موسی حسینی کاشانی امروز 10 آبان در شورای توسعه فعالیت‎های قرآنی استان قم گفت: به تازگی معاونت قرآن و عترت، فقهی زاده انتخاب شده است و حشمتی به عنوان به عنوان مشاور منصوب شد و چارت سازمانی اداره کل سازمانی فرهنگ و ارشاد قم نیز با این وجود ارتقا پیدا کرده است.
وی افزود: شورای توسعه فعالیت‏های قرآنی در سطح کلان کشور، در سه زمینه فعالیت می‌کند که شامل آموزش، پژوهش و ترویج است.
دبیر شورای توسعه فعالیت‎های قرآنی استان قم بیان کرد: در سطح کلان این تقسیم بندی انجام شده است که بحث آموزش توسط آموزش و پرورش و پژوهش توسط آموزش و عالی و ترویج را نیز فرهنگ و ارشاد انجام دهد و بودجه‎ها نیز با این برنامه ریزی اعطا می‎شود.
وی گفت: شورای توسعه قرآنی در استان‏ ها فعالیت دارد؛ در راستای هماهنگی برنامه های قرآنی با محوریت امام جمعه استان عمل کنند و نایب رئیس این شورا نیز با معاون استاندار است؛ این شورا برای هماهنگی دستگاه‌های استان برای توسعه فعالیت‎های قرآنی انجام وظیفه می‎کند.
حسینی کاشانی بیان کرد: مصوباتی که در این شورا تصویب شد به طرح هایی که به تصویب رسیده بود این بودجه‎ها ابلاغ شد که امیدواریم با توجه به شرایط خاص قم بودجه مناسبی را دریافت کنیم؛ موسسات قرآنی ما فعالیت‏ های فرااستانی دارند و نیازمند بودجه‎هایی است که بتوانند کار را دنبال کنند.
وی گفت: 53 موسسه دارای پروانه در قم فعالیت دارند؛ در همین زمینه 23 مدرسه دارای موافقت اصولی هستند و 15 موسسه نیز با رویکرد قرآنی در قم فعالیت دارند.
وی افزود: در زمینه حمایت از اهالی قرآن، 16 فعال قرآنی در سال جاری بیمه شدند؛ جلسات هماهنگی برای انتخابات اتحادیه فعالیت های قرآنی انجام شد و این انتخابات در حرم مطهر برگزار شود.
حسینی کاشانی بیان کرد: طرح ملی تلاوت نور در آموزش و پرورش و طرح آزمون حفظ قران در بهمن با مشارکت اوقاف انجام خواهد شد و طرح‎های قرآنی نیز در مساجد انجام خواهد شد.
captcha