طرح آموزش مجازی قرآن کریم در شهرستان نور اجرا می‌شود
کد خبر: 3659264
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱

طرح آموزش مجازی قرآن کریم در شهرستان نور اجرا می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور از اجرای طرح آموزش مجازی قرآن کریم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه مازندران حجت‌الاسلام عیسی توپاحیدری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور در جلسه شورای قرآن و ستاد اقامه نماز که با حضور اعضای این شورا و ستاد در فرمانداری نور برگزار شد، با بیان اینکه 13 مرکز قرآنی زیر پوشش اوقاف فعالیت می کنند، گفت: یکی از برنامه های اوقاف تجلیل از مربیان مراکز قرانی و اعزام آن ها به مشهد مقدس است.

وی به اجرای طرح آموزش مجازی قرآن در سطح شهرستان نور اشاره کرد و افزود: فضای مجازی می تواند فرصتی را برای ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی فراهم کند که یکی از برنامه های ما استفاده از این ظرفیت است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور با تاکید بر همکاری همه ادارات و نهادها در ترویج فرهنگ قرآنی، بیان کرد: در حال حاضر نهادهای و ادارات مختلف در حوزه قرآنی فعالیت می کنند که در صورت تجمیع اعتبار و فعالیت‌ها نتیجه بهتری حاصل می‌شود.

توپاحیدری با تبیان اینکه محافل انس با قرآن نباید به ایام خاص محدود شود، گفت: محافل انس با قرآن باید در طول سال تداوم پیدا کند و از ظرفیت متخصصان قرآنی در این حوزه استفاده شود.

در ادامه مجید بیات، رئیس اداره اطلاعات شهرستان نور با بیان اینکه تربیت قرآنی بر سلامت و امنیت نهاد خانواده و جامعه موثراست، بیان کرد: با توجه به موقعیت فرهنگی و توریستی غرب مازندران ترویج فرهنگ و تربیت قرآنی ضروری است.

وی با اشاره به عدم حضور جوانان اشاره کرد و گفت: ائمه جماعت بیشتر مساجد از روحانیون سن بالا هستند بنابراین توان جذب جوانان و فعالیت‌های فرهنگی را ندارند در نتیجه اهتمام به معرفی امام جماعت جوان و اقامه نماز جماعت برای جذب جوانان ضروری است.

بیات به نقش آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ قرآنی اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش باید برنامه‌ریزی ویژه برای آشنایی و تبیین آثار نماز و اقامه نماز جماعت در مدارس داشته باشد که با توجه به شکل گیری شخصیت در کودکی به اقامه نماز در مدارس ابتدایی توجه ویژه ای شود.

رئیس اداره اطلاعات شهرستان نور با انتقاد از بی توجهی به نماز و نمازخانه در اماکن عمومی، بیان کرد: کثیف‌ترین مکان، کوچک‌ترین اتاق، حتی زیر پله که موکت نمور و نخ کشیده در آن قرار گرفته به نمازخانه اختصاص دارد که باید متولیان امر با بازدید و بازرسی از این اماکن تذکرات لازم را برای احیای نمازخانه‌های مناسب و در شان به مسئولان اماکن عمومی بدهند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

در ادامه حجت‌الاسلام جواد نجفی، رئیس اداره تبلیغات شهرستان نور با اشاره به اینکه 35 خانه و موسسه قرآنی زیر پوشش این اداره فعالیت می کنند، افزود: طرح پیوند مدرسه و مسجد در شهرستان اجرا می‌ شود که با اجرای آن شاهد گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه خواهیم بود.
captcha