پیاده روی بزرگ اربعین حسینی یکی از جلوه‌های فرهنگ عمومی در زمینه دین است
کد خبر: 3660618
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

پیاده روی بزرگ اربعین حسینی یکی از جلوه‌های فرهنگ عمومی در زمینه دین است

گروه اجتماعی: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به مبانی فرهنگ عمومی و انواع فرهنگ ها به فرهنگ زیارت اشاره کرد و گفت: آیین باشکوه پیاده روی بزرگ اربعین حسینی یکی از جلوه‌های فرهنگ عمومی در بستر دین است.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان،محمدرضا سوقندی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان 15 ابان همزمان با روز فرهنگ عمومی اظهار کرد: مطالعه وضع فرهنگ عمومی یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی است و در این عرصه انجام فعالیتهای پژوهشی از کارهای کلیدی به شمار می رود.
وی با اشاره به مبانی فرهنگ عمومی و انواع فرهنگها به فرهنگ زیارت اشاره کرد و افزود: آیین باشکوه پیاده روی بزرگ اربعین حسینی یکی از جلوه‌های فرهنگ عمومی در بستر دین است.
 سوقندی با تاکید بر لزوم باز تولید برنامه‌های فرهنگی از جمله در بستر رسانه، به ظاهر ساده مسایل اجتماعی اشاره کرد و افزودد: رفتارهای عمومی برخواسته از افکار عمومی است و نباید ظاهر ساده این مسایل ما را غافل کند و فرهنگ عمومی نیازمند اصلاح و ارتقاء است که این امر باید از طریق برنامه ریزی و سیاست های مدون و پژوهشگرانه صورت گیرد.
 دبیر شورای فرهنگ عمومی استان سمنان به انجام طرح پژوهشی بررسی ارزش ها و رویکردهای ایرانیان توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: این پژوهش در سطح ملی و استانی صورت گرفته و شاهد انجام سومین دوره این پژوهش بوده ایم.
 سوقندی با اشاره به نتایج این پژوهش گفت: متاسفانه این پژوهش اخیر، افت اخلاق در جامعه را نشان می‌دهد  که نگران کننده است.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر توجه اسلام به مسایل اخلاقی از خانواده ها و رسانه ها به ویژه رسانه ملی خواست تا برای مقابله با آسیب اجتماعی افت اخلاقی در جامعه به مکارم اخلاق و ارتقای مباحث اخلاقی در جامعه کمک کنند.
منبع: روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان
 
captcha