دشمنان از اجتماع اربعین حسینی(ع) وحشت دارند
کد خبر: 3661793
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹
حجت‌الاسلام نکونام:

دشمنان از اجتماع اربعین حسینی(ع) وحشت دارند

گروه سیاسی: امام جمعه شهرکرد با اشاره به پیاده‌روی اربعین حسینی(ع)، گفت: این جمعیت عظیم هر ساله در یک کشور جمع می‌شوند که این یک قطره است و این به هم پیوستگی به اجتماع میلیون‌ها و میلیاردها می‌رسد و داعش، آل سعود، صهیونیست و امریکا از این اجتماع در وحشت هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، ظهر امروز 28 مهر در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، گفت: نخست‌وزیر لبنان در عربستان با بیانیه‌ای که به او دیکته شده استعفای خود را اعلام و دلیل آن را ایران و حزب‌الله بیان می‌کند، این توطئه دشمن برای ایجاد اختلاف در لبنان است که خنثی می‌شود.
وی با اشاره به مشکلات درونی کشور عربستان، افزود: آل سعود در درون خودش دچار تفرقه و جنگ قدرت شده است.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به مراسم پیاده‌روی اربعین و ظرفیت عظیم آن، بیان کرد: امروز عظمت اربعین به خوبی درک شده و دشمنان و کفار از این اجتماع عظیم وحشت‌زده هستند.
حجت‌الاسلام نکونام خاطرنشان کرد: این جمعیت عظیم هر ساله در یک کشور جمع می‌شوند که این یک قطره است و این به هم پیوستگی به اجتماع میلیون‌ها و میلیاردها می‌رسد و داعش، آل سعود، صهیونیست و امریکا از این اجتماع در وحشت هستند.
وی با بیان اینکه به فضل پروردگار داعش در حال نابودی است، تصریح کرد: موصل و دیرالزور، 2 منطقه استراتژیک آزاد شدند، حزب‌الله روز به روز قوی‌تر می‌شود و پایگاهشان در یمن نیز روز به روز ضعیف‌تر می‌شود.
خطیب جمعه شهرکرد با اشاره به روز وقف در تاریخ 25 آبان‌ماه ادامه داد: اموال و دارایی‌های ما به فرزندان و اطرافیان منتقل می‌شود اما وقف تنها چیزی است که باقی می‌ماند.
حجت‌الاسلام نکونام بیان کرد: باید به فرزندان و بستگان نیز کمک کرد اما نه اینکه دلمان نیاید چیزی را وقف نکنیم زیرا که وقف از جایگاه والایی برخوردار است. حوزه‌های علمیه، مساجد، ایتام و نیازمندان، بیماران و انواع مشکلات جامعه نیازمند وقف هستند.
وی با بیان اینکه روز 24 آبان‌ماه آغاز هفته کتاب است، گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند، پرخسارت‌ترین تنبلی‌ها، تنبلی در خواندن کتاب است. مطالعه مفیدترین راه برای رشد است و راه رسیدن به بسیاری از کمالات مطالعه است.
خطیب جمعه شهرکرد با اشاره به وجود کتاب‌های پوچ، بی‌محتوا و منحرف‌کننده در بازار بیان کرد: کتاب خوب انتخاب کنیم و فرزندانمان را نیز به خواندن کتاب تشویق کنیم. در فضای مجازی بخش‌هایی برای مطالعه کتاب ایجاد شده اما دارای انسجام نیست، مطالعه باید دارای انسجام و پیوستگی باشد.
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: متولیان کتاب باید برای بردن کتاب به مناطق محروم برنامه‌ریزی کنند و از ایجاد کتابخانه در این مناطق دریغ نکنند. برای ایجاد کتابخانه در منطقه محروم بازفت درخواست شد اما پاسخ قانع‌کننده‌ای داده نشد.
حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه روز 19 آبان‌ماه روز جهانی علم در خدمت توسعه است، افزود: مقام معظم رهبری به جای واژه توسعه از پیشرفت استفاده می‌کنند. توسعه به معنای کشورگشایی در اسلام تجاوز به خاک کشورهای دیگر وجود ندارد بلکه پیشرفت است.
وی با اشاره به روز 23 آبان و روز حمایت از بیماران کلیوی و روز جهانی دیابت خاطرنشان کرد: بیماران کلیوی از راه‌های دور و با صرف هزینه‌های زیاد برای دیالیز مراجعه می‌کنند که به شدت نیازمند کمک هستند و انجمنی نیز در این زمینه تشکیل شده که نیازمند حمایت است.

captcha