مناظره فضای مناسبی برای گفتگو و تحمل نظرات مخالف ایجاد می‌کند
کد خبر: 3661983
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲

مناظره فضای مناسبی برای گفتگو و تحمل نظرات مخالف ایجاد می‌کند

گروه فرهنگی: سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با اشاره به این که مناظره، فضای مناسبی برای گفتگو و تحمل نظرات مخالف ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: اعتقادات و باورها، ساحت درونی ماست که در مناظره به معرض دید گذاشته می‌شود و بستر خوبی برای ابراز نظرات و برخورد مناسب با رقیب فراهم می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، مراسم اختتامیه مرحله‌ استانی ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران (نشان خواجه نصیرالدین طوسی) امروز 20آبان ماه به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل در سالن جلسات مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان اردبیل با تجلیل از گروه‌های برتر برگزار شد.
در این مراسم نجیبه خروشی دبیر اجرایی ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در اردبیل با بیان اینکه این دوره از مسابقات در سه مرحله استانی، منطقه ای و ملی برگزارمی‌شود، گفت: امسال دومین بار است که مرحله استانی در اردبیل برگزار شد.
وی افزود: انتظار می‌رود با همکاری بیشتر مسئولان فرهنگی مراکز آموزش عالی استان، در سال‌های آینده استقبال بیشتری از این مسابقه شود.
خروشی با اشاره به این که مناظره، فضای مناسبی برای گفتگو و تحمل نظرات مخالف ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: اعتقادات و باورها، ساحت درونی ماست که در مناظره به معرض دید گذاشته می‌شود و بستر خوبی برای ابراز نظرات و برخورد مناسب با رقیب فراهم می‌گردد.
دبیر اجرایی ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در استان اردبیل گفت: این دوره از مسابقات با شرکت 8 گروه از دانشگاه پیام نور اردبیل، مرکز آموزش علمی کاربردی شعبه جهاددانشگاهی اردبیل، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با قضاوت هیات داوران متشکل از حسین رحیمی، موذنی، محمد احمدی، شاهرخ شهابی و سلیم پناهی، از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های محقق اردبیلی و پیام نور و علمی کاربردی اردبیل طی تیرماه سالجاری برگزار شد.
خروشی افزود: در این دوره، گروه «آرمان» دانشگاه پیام نور مرکز اردبیل به عنوان گروه برتر به مرحله منطقه‌ای راه یافت و گروه «خردگران خلاق» به عنوان گروه دوم و گروه «پایش» به عنوان گروه سوم انتخاب شدند.
در ادامه فرخی مدیر اجرایی پژوهشی جهاد دانشگاهی اردبیل که به نیابت از رییس واحد در این برنامه حضور داشت، اظهار کرد: از ویژگیهای دانشجوی نمونه اینست که خوب درس بخواند، تزکیه داشته باشد و ورزش کند.
وی ادامه داد: دانشجویان در کنار درس بایستی نگرش سیاسی هم نسبت به مسائل روز و مهم جامعه و کشور داشته باشند و برگزاری اینگونه مسابقات مناظره می تواند در راستای تقویت بنیه سیاسی و فرهنگی و اجتماعی دانشجویان موثر واقع شود.
فرخی ضمن تشریح فعالیتهای جهاد دانشگاهی اردبیل افزود: جهاد دانشگاهی نهادی انقلابی و برخاسته از رویکرد فرهنگی است که برگزاری برنامه های متعدد فرهنگی برای دانشجویان و همچنین ارائه آموزشهای لازم در همه زمینه های آموزشی و پژوهشی، از جمله برنامه های این واحد است که دانشجویان می توانند از آنها بهره مند گردند.
وی ضمن قدردانی از تلاش‌های هیات داوران و عوامل اجرایی این دوره از مسابقات، از دانشجویان خواست به عنوان سفیران جهاددانشگاهی در معرفی فعالیت‌های این نهاد انقلابی مشارکت فعال داشته باشند.
شاهرخ شهابی، مدرس دانشگاه علمی کاربردی اردبیل و یکی از داوران مرحله استانی این مسابقات در اردبیل ضمن ابراز رضایت از برگزاری این مسابقه گفت: مناظره در اصلاح و تکامل فردی تاثیر گذار بوده و یکی از روش های عادلانه‌ برخورد با واقعیات است.
وی افزود: پیشنهاد می‌کنم گزاره هایی را از منطقه خودمان انتخاب کنیم و بهتر است درخصوص شعار سال هم گزاره هایی را انتخاب کنیم تا دانشجویان به گفتگو و مناظره بپردازند.
در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس و جوایز از گروه های اول، دوم و سوم و همچنین هیات داوران، عوامل اجرایی این دوره از مسابقات استانی تقدیر به عمل آمد و به سایر گروه‌های شرکت کننده گواهی حضور در مسابقه و هدایایی اعطا گردید.
captcha