کرسی «ارتباط عواطف و معرفت در فلسفه اسلامی» در میبد برگزار شد
کد خبر: 3662190
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴

کرسی «ارتباط عواطف و معرفت در فلسفه اسلامی» در میبد برگزار شد

گروه معارف: پنجمین کرسی ترویجی اساتید با موضوع «ارتباط عواطف و معرفت در فلسفه اسلامی» با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه آیت الله حائری میبد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، پنجمین کرسی ترویجی اساتید دانشگاه با موضوع ارتباط عواطف و معرفت در فلسفه اسلامی 19 آبان ماه به همت امور فرهنگی و گروه فلسفه دانشگاه در سالن آمفی تئاتر برگزار شد.
نجف یزدانی، مدیر گروه فلسفه و حکمت اسلامی دانشگاه آیت الله حائری میبد بعنوان ارائه دهنده بحث و احسان کردی اردکانی دکترای فلسفه تطبیقی بعنوان ناقد و محمد حسین دهقانی محمودآبادی به عنوان دبیر علمی این نشست به ارائه و تبادل نظر و نقد و بررسی موضوع جلسه پرداختند.
محمد حسین دهقانی محمودآبادی، دبیر علمی این کرسی ترویجی توضیحاتی پیرامون ماهیت کرسی های ترویجی و جایگاه آن در بسط و پیشرفت اندیشه های علمی و کیفیت و فرایند اجرایی آن ارائه کرد و با معرفی موضوع کرسی و دعوت از اساتید جهت ارائه مباحث، پنجمین کرسی ترویجی دانشگاه آیت الله حائری میبد آغاز شد.
نجف یزدانی، مدیر گروه فلسفه و حکمت اسلامی دانشگاه آیت الله حائری میبد در این نشست اظهار کرد: در مورد ارتباط عواطف و معرفت در فلسفه اسلامی باید به دو مساله پرداخت: یک جایگاه عواطف در فلسفه اسلامی و دوم نوع ارتباط و نسبتی که عواطف بر معرفت دارند و در مورد هریک از این دو موضوع توضیحاتی ارائه نمود.
احسان کردی ناقد این کرسی در نقد این مبحث گفت: فلاسفه اسلامی بیشتر رو یکرد سلبی به عواطف داشته اند اما دلیل آن را تسلط قوه واهمه بر عواطف دانسته اند و به همین سبب آن را مانعی برای عقل محسوب کرده اند.
همچنین دانشجویان شرکت کننده در این نشست، در مورد جایگاه جنبه های عاطفی در دین سوالاتی را مطرح کردند که به این سوالات پاسخ داده شد.
captcha