شناخت امام زمان خود اولین وظیفه طلاب است
کد خبر: 3662602
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰

شناخت امام زمان خود اولین وظیفه طلاب است

گروه معارف: رئیس دفتر بنیاد امامت شعبه یزد گفت: اولین وظیفه طلاب شناخت امام زمان خود است و بحث امامت در حوزه واجب و هر طلبه باید زمانی از وقت خود را برای یادگیری این امر اختصاص دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، حجت الاسلام حسینی، رئیس دفتر بنیاد امامت شعبه یزد 20 آبان ماه با حضور در مدرسه علمیه حضرت زینب (س) یزد با بیان روایتی از امام صادق (ع) که فرمودند: «مؤمن کسی است که دو کار را انجام دهد، دینش را از ما بگیرد و معرفت به ما داشته باشد، به ضرورت شناخت امامت پرداخت.
وی اظهار کرد: افرادی در طول تاریخ بودند که دینشان را از اهل بیت گرفته بودند ولی معرفت به امام زمان خود نداشتند، نمونه بارز آن هم در زمان امام حسین(ع)، توابین بودند که اگر شفاعت اهل بیت نصیب آنها نشود، جایگاهشان جهنم خواهد بود.
رئیس دفتر بنیاد امامت شعبه یزد از نتایج معرفت، محبت را عنوان کرد و بیان کرد:  ما به چه اندازه امام زمانِ خود را دوست داریم واطاعتش می کنیم و چه مواقعی او را صدا می زنیم و چقدر غم و غصه او را در دل داریم؟ آیا هیچگاه فکر کرده ایم که بزرگترین غصه و غم عالم این است که امام زمانمان در کنارمان نیست؟ اینها همه نتیجه عدم معرفت به امام است.
حجت الاسلام حسینی گفت: ما به عنوان طلبه، اولین وظیفه مان این است که فرمانده خود را بشناسیم، چون وظیفه یک سرباز شناخت فرمانده اش است.
وی تصریح کرد: بحث امامت در حوزه واجب است و هر طلبه باید زمانی از وقت خود را برای یادگیری این امر اختصاص دهد.
captcha