سند مقابله با ریزگردهای سیستان در راه پاستور
کد خبر: 3662972
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳

سند مقابله با ریزگردهای سیستان در راه پاستور

گروه اجتماعی: مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از تشکیل کارگروه ملی مقابله با پدیده گرد و غبار با رویکرد بررسی مشکلات حوزه سیستان خبر داد و افزود: تا پایان آبان ماه کارگروه ملی مقابله با گرد و غبار جمع بندی نهایی را در دستور کار ویژه قرار می‌دهد و از جمله موضوع قابل طرح در این سند اولویت پرداختن به منابع آبی است که ضامن هوای پاک باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، به‌نقل از روزنامه سیستان و بلوچستان، نیره پورملایی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از تشکیل کارگروه ملی مقابله با پدیده گرد و غبار با رویکرد بررسی مشکلات حوزه سیستان خبر داد و افزود: این ستاد به دستور دکتر کلانتری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل و مقرر شد سند اجرایی حوزه سیستان در مقابله با پدیده گرد و غبار تهیه و تقدیم ریاست جمهوری شود.
وی افزود: این سند که شامل برش های اجرایی در حوزه آب، کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، شیلات، علوم پزشکی، هلال احمر و نظام مهندسی ساختمان، اقتصاد و معیشت‌های جایگزین و اقدام های فراملی است توسط دستگاه های متولی استان تهیه شد و مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.
پورملایی ادامه داد: قرار است تا پایان آبان ماه کارگروه ملی مقابله با گرد و غبار جمع بندی نهایی را در دستور کار ویژه قرار دهد و از جمله موضوع قابل طرح در این سند اولویت پرداختن به منابع آبی است که ضامن هوای پاک باشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان کرد: منطقه سیستان فاقد منابع آبی است و باید در این رابطه شرایط خشکسالی سیستان همواره مد نظر قرار گیرد؛ بنابراین ورود جدی به موضوع دیپلماسی آب ضروری است که در این رابطه استفاده از ظرفیت بین المللی با در نظر گرفتن ثبت هامون به عنوان ذخیره گاه زیست کره در یونسکو و میراث مشترک ایران و افغانستان باید در نظر گرفته شود.
captcha