تهاتر؛ راه‌کاری برای سازمان اوقاف برای دریافت عواید موقوفات از دستگاه‌های دولتی
کد خبر: 3663085
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷

تهاتر؛ راه‌کاری برای سازمان اوقاف برای دریافت عواید موقوفات از دستگاه‌های دولتی

گروه اجتماعی: استاندار مازندران گفت: دستگاه‌های دولتی در بودجه محدود بوده و سازمان اوقاف برای دریافت عواید موقوفات از دستگاه‌های دولتی می‌تواند با دولت تهاتر کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران محمد اسلامی عصر دیروز 22 آبان ماه در دیدار با اعضای ستاد دهه وقف و مدیران اوقاف استان مازندران گفت: وقف نباید به انزوا کشیده شود و به گونه‌ای در جامعه القا شود که وقف سنتی قدیمی است.
وی افزود: وقف متعلق به یک عصر نیست و باید این صدقه جاریه در بین آحاد جامعه فرهنگ‌سازی شود.
استاندار مازندران با بیان اینکه باید فرهنگ وقف در جامعه ترویج شود تا همه اقشار مختلف مردم از فرهنگ صدقه جاریه آشنا شوند، تصریح کرد: بهترین مروجان فرهنگ وقف، کارکنان و مسئولان اوقاف هستند.
وی افزود: مدارس و حوزه‌های فرهنگی ظرفیتی مناسب برای ترویج فرهنگ وقف هستند و باید اثرات مثبت وقف و صدقه جاریه در جامعه به مردم شناسانده شود.
اسلامی اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ وقف نباید به یک قشر خاص توجه کرد بلکه باید همه اقشار مختلف مردم را با این فرهنگ آشنا شوند.
وی  با بیان اینکه فضای مجازی ظرفیت مهمی برای ترویج فرهنگ وقف است که اوقاف باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کند، افزود: اثربخشی فضای مجازی زیاد است و باید اوقاف در ترویج فرهنگ وقف در فضای مجازی همت بیشتری کند.
استاندار مازندران  با بیان اینکه باید مردم را از اثرات سوء استفاده از املاک موقوفه آشنا کرد و اهداف واقف نباید محدود شود، گفت: اوقاف در انعقاد قراردادنامه‌های موقوفات طوری عمل کند تا واقف متضرر نشود و اسناد اجاره منقضی شده را بر اساس شرایط روز بروزرسانی کند.
وی افزود: اوقاف در حفظ و حراست از موقوفات باید جدی و بر عملکرد متصرفان و متولیان موقوفات نظارت جدی داشته باشد.
اسلامی اظهار کرد: دستگاه‌های دولتی در بودجه محدود هستند و سازمان اوقاف برای دریافت عواید موقوفات از دستگاه‌های دولتی می‌تواند با دولت تهاتر کند.
وی با بیان اینکه باید در مساجد به قرآن و نماز توجه ویژه و سه وقت نماز اقامه شود، افزود: تعداد مساجد بین راهی در مازندران کم است و آن تعدادی هم که دارد برخی از آنها موقع نماز درب آنها بسته و سرویس بهداشتی نامناسبی دارد و نیاز به ساماندهی دارد.
تهاتر؛ راه‌کاری برای سازمان اوقاف برای دریافت عواید موقوفات از دستگاه‌های دولتی
captcha