اخذ 750 سند مالکیت برای رقبات گیلان
کد خبر: 3663367
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
حجت الاسلام علیزاده خبر داد:

اخذ 750 سند مالکیت برای رقبات گیلان

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه برای 750 رقبه موقوفه سند مالکیت گرفته شده است، گفت: 30 هکتار اراضی موقوفات در سه شهرستان به ارزش 80 میلیارد تومان احیا شده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اداره اوقاف گیلان امروز در دیدار جمعی از مدیران اداره اوقاف استان به مناسبت هفته وقف با استاندار گیلان، اظهار کرد: گیلان 22 هزار رقبه موقوفه دارد.

وی حفظ عین موقوفات را از اولویت‌های اصلی سازمان اوقاف برشمرد و افزود: در این راستا اداره کل اوقاف گیلان برای 750 رقبه موقوفه سند مالکیت گرفته است.

مدیرکل اداره اوقاف گیلان از احیای 30 هکتار از اراضی موقوفات به ارزش 800 میلیارد ریال خبر داد و افزود: این اراضی در شهرستان‌های بندرانزلی، تالش و لاهیجان واقع هستند.

وی اجرای امینانه نیات واقفان را از رسالت‌های اصلی سازمان اوقاف دانست و گفت: از ابتدی امسال تاکنون 600 میلیون تومان اجرای نیات واقفان انجام شده است.

این مقام مسئول اعلام کرد: برای هشت هزار و 500 رقبه موقوفه نقشه GIS تهیه شده است.

وی با اشاره به در دست ساخت بودن 11 پروژه عمرانی در حوزه موقوفات گیلان، گفت: متراژ در دست ساخت این موقوفات 23 هزار متر مربع است که با بهره برداری از این طرح ها 160 میلیارد ریال ارزش افزوده، عاید موقوفات استان می‌شود.

علیزاده یادآور شد: با افتتاح این طرح‌ها برای 300 نفر شغل ایجاد می‌شود. اوقاف گیلان موفق شده یک هزار و 850 متر مربع از موقوفات عرصه و اعیان وقف را بازسازی کند.

مدیرکل اداره اوقاف گیلان اعلام کرد: 255 پروژه در سطح بقاع متبرکه در دست اقدام است که میانگین پیشرفت فیزیکی آنها 65 درصد است.

وی با بیان اینکه برای یک هزار و 551 نفر در ساخت و سازهای بقاع متبرکه به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شغل شده است، گفت: در پروژه های عمرانی موقوفات برای 341 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

علیزاده بیان کرد: با وجود 87 خادم ثابت، 254 خادم توافقی و 31 نیروی قراردادی مدیریتی از منابع داخلی، اوقاف گیلان 230 میلیارد تومان بار مالی از روی دوش دولت برداشته است.

وی در ادامه به بخشی دیگر از فعالیت‌های اداره کل اوقاف گیلان در ترویج سنت حسنه وقف اشاره و اظهار کرد: در سال یک هزار مبلغ بومی و غیر بومی به مناطق مختلف گیلان اعزام شده‌اند.

علیزاده با اشاره به برپایی 20 خیمه معرفت با غرفه های هشت گانه در بقاع شاخص گیلان در سالجاری، گفت: برپایی 120 ایستگاه همه واقف باشیم و تهیه یک هزار و 100 دقیقه خبر و مشتقات آن از دیگر فعالیت‌های تبلیغی اوقاف گیلان بوده است.

وی برگزاری 200 نشست تخصصی صنفی با پزشکان، مهندسان، بازاریان و اصناف مختلف و تشکیل 30 کمیته یاوران وقف را از دیگر اقدمات اوقاف گیلان خواند و گفت: به مدد همین فعالیت های تبلیغی و ترویج فرهنگ وقف در سالجاری 40 وقف جدید به ارزش ریالی 30 میلیارد تومان به ثبت رسیده است.

مدیرکل اداره اوقاف گیلان با بیان اینکه اداره کل اوقاف گیلان در حال فعالیت فرهنگی شبانه روزی است، تصریح کرد: 350 بقعه متبرکه در گیلان مجری طرح های ویژه فرهنگی سازمان اوقاف هستند و بر همین اساس برخی از پروژه‌های بازسازی بقاع متبرکه استان باید در سطح ملی دیده شود.

وی اضافه کرد: آستان مقدس خواهر امام رشت نگین شهر ماست و مقرر شد طبق روال گذشته استاندار گیلان مانند استانداران پیشین رئیس ستاد بازسازی این بقعه متبرکه باشد.

علیزاده با بیان اینکه در نشست با استاندار گیلان درخواست فراهم کردن زمینه ارتباط بخش خصوصی با اوقاف مطرح شده است، گفت: استاندار گیلان از ارتباط بخش خصوصی و اتاق بازگانی استان با اداره کل اوقاف گیلان استقبال کرد.

گفتنی است؛ هفته وقف از 25 آبان ماه جاری آغاز می‌شود.
captcha