نفرات برتر دهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه معرفی شدند
کد خبر: 3663547
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷

نفرات برتر دهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه معرفی شدند

گروه فرهنگی: نفرات برتر دهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه دیروز، 22 آبان ماه در مراسم اختتامیه معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان به نقل از روابط روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ، دهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه با معرفی نفرات برتر در مجتمع فردوسی قروه به کار خود پایان داد.  در دهمین کنگره شعر عاشورایی قروه ۳۱۰ شاعر و نویسنده و پژوهشگر با ارسال ۶۵۰ اثر از سراسر کشور شرکت کرده بودند که از تعداد آثار ارسالی ۵۲۲ اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

از تعداد شرکت‌کنندگان در این کنگره ۱۷۹ نفر را آقایان و ۱۳۱ نفر را بانوان تشکیل می‌دادند که از این تعداد ۲۹ نفر دارای مدرک تحصیلی دکترا، ۸۳ نفر ارشد، ۱۳۲ نفر کارشناسی و ۶۷ نفر دیپلم و زیردیپلم بودند.

همچنین از تعداد آثار ارسالی به تفکیک سنی ۲۱۶ نفر بالای ۳۰ سال، ۲۰۱ نفر زیر ۳۰ سال، ۲۰۳ نفر مربوط به بخش ویژه و ۳۳ نفر در بخش مقاله هستند.

داوری دهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه را در بخش شعر فارسی (عبدالجبار کاکایی، مرتضی امیری اسفند دقه، جواد محدثی خراسانی)، در بخش مقاله (محمد نخعی، عثمان یوسفی)، در بخش شعر ترکی (منصور دولتی) و در بخش شعر کردی (شاه حسین سعیدی) بر عهده داشتند.

هیأت داوران در بیانیه‌ای نوآوری و ارائه یافته های نو، میزان اثرگذاری در خواننده، استدلال علمی نگارنده، چگونگی طرح موضوع و بیان مسئله، توزیع و پردازش متعادل مطالب، ارتباط منطقی با مخاطب، استفاده مطلوب از منابع اصلی و جدید و گستردگی آن، رعایت شیوه های نگارش و اصول ویراستاری علمی و به کارگیری مناسب اصطلاحات و واژگان را از جمله مؤلفه های منتخب برای بخش های مختلف کنگره دانست.

به انتخاب هیأت داوران برگزیدگان دهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه از مجموع آثار ارسالی در دو بخش شعر بزرگسالان و جوان ۶ اثر را حایز رتبه و شایسته تجلیل دانست که در بخش بزرگسالان محمد زارعی از دلیجان، علی فردوسی از اصفهان و سیده تکلم حسینی از قم به ترتیب مقام های اول تا سوم را از آن خود کردند و در بخش جوانان هم سید محمد جواد میرصفی از قم، مهدی حنیفه از زنجان و محمدرضا میرزازاده از گیلان به ترتیب حایز رتبه های برتر شدند.   

هیأت داوران در بخش ویژه در زبان های محلی کُردی و ترکی دادیار حامدی از ساری و سید علی شکرالهی از نجف آباد را در مقام اول و دوم و مقام سوم را مشترکاً از آن رضا ابوذری از همدان، عزت اله شریفی از تهران و هادی مؤمنی از ایلام اعلام کردند.

در بخش مقالات با در نظر گرفتن پارامترهای تعیین شده مقام های اول و دوم به محسن پریوش از تهران و علیرضا کیانی از خراسان جنوبی رسید و مقام سوم به صورت مشترک به عباس سنتی از قروه، شهرزاد کتابی و گلنار عظیمی از هرمزگان اختصاص یافت.

یادآور می‌شود؛ در این دوره از کنگره از ۸ شرکت کننده در بخش قرائت شعر و یک نفر در بخش قرائت مقاله تجلیل شد.

captcha