ماندگاری آثار هنری در داشتن اخلاص معنا می یابد
کد خبر: 3663548
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶

ماندگاری آثار هنری در داشتن اخلاص معنا می یابد

گروه فرهنگی: رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه آثار هنری باید در اخلاص جاری شوند، گفت: بهره بردن از این فضاهای معنوی باید با ارتقای سواد تحلیلی و رسانه ای مردم فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان به نقل از روابط روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ، حجت‌الاسلام مهدی فرضی، رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان دیروز، 22 آبان ماه در مراسم اختتامیه دهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه با اشاره به اینکه موضوع کنگره به خلفت انسان می رسد، اظهار کرد: تولیدکنندگان آثار هنری باید بدانند که هیج اثر هنری ماندگار نمی شود مگر اخلاص در ان نهفته باشد.

وی افزود: به دلیل همین داشتن اخلاص است که هنر می تواند به تأثیری بالا و فزاینده برسد به طوری که جامعه را هم با خود همراه و همسان می سازد.

حجت‌الاسلام فرضی خطاب به هنرمندان شرکت‌کننده در کنگره با اشاره به چند نکته مهم افزود: اگر اثر هنری مبتنی بر ادبیات فاخر و استنادات تاریخی قوی باشد ماندگار می شود و همین می تواند اثرگذاری بیشتری هم داشته باشد.

وی نکته بعدی را در آلوده نکردن کارهای هنری به مباحث دنیوی دانست و تصریح کرد: هنری که به دنبال اخلاص است به دنبال مسایل دنیوی نمی رود.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان  نکته بعدی را خطاب به مسئولان برگزاری کنگره عنوان  و بیان کرد: برای این مراسم هزینه های معنوی بسیاری می شود اما هنوز میدان استفاده از این آثار در فضای عمومی کشور فراهم نشده است و این می تواند نقطه ضعف بزرگی برای این مسئله باشد.

وی یادآور شد: مردم باید بتوانند ذائقه هنری، سواد رسانه ای و قدرت تحلیلی خود را ارتقا دهند تا بتوانند از شعر و هنر آن لذت کافی را که لازم است، ببرند.

captcha