وجود 360 موقوفه قرآنی در یزد/ثبت 4 وقف جدید قرآنی
کد خبر: 3664038
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷

وجود 360 موقوفه قرآنی در یزد/ثبت 4 وقف جدید قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: رییس اداره امورقرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد از وجود 360 موقوفه قرآنی در استان خبر داد و گفت: امسال نیز 4 وقف قرآنی به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، محمد حسین کاظمی، رییس اداره امورقرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد در نشست خبری به مناسبت هفته وقف اظهار کرد: با توجه به اهمیت قرآن از ابتدای امسال اداره امور قرآنی از معاونت فرهنگی مستقل شد تا برنامه های قرآنی در این سازمان با قوت بیشتری انجام شود.
وی از راه اندازی مرکز مجازی حفظ قرآن کریم در یزد خبر داد و افزود: بیش از 200 نفر حافظ در این مرکز به صورت مجازی فعالیت دارند.
کاظمی افزود: بیش از 100 محفل و مراسم قرآنی در امامزادگان برگزار که اکثر این مراسم ها در ماه رمضان برگزار شده است.
برگزاری دوره تربیت مربی «حفظ قرآن کریم» در یزد
وی با اشاره به برگزاری دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم برای اولین بار در استان گفت:  در این دوره 60 نفر از حافظان شرکت کردند که بعد از گذراندن دوره کارورزی گواهی نامه این دوره را دریافت می کنند.
کاظمی با اشاره به چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نیز گفت: این مسابقات در مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار که 42 نفر از استان به مسابقات کشوری اعزام شدند و در این راستا رتبه هایی کسب شد.
کاظمی ادامه داد: رتبه اول حفظ 10 جزء در بخش خواهران، رتبه سوم کشوری در حفظ موضوعی، دو مقام شایسته تقدیر در رشته تحقیق برادران و گروه تواشیح بصائر از جمله رتبه های کسب شده در این مسابقات است.
رییس اداره امورقرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن کریم با حضور آیت الله خاتمی در امامزاده سیدجعفر محمد ع یزد را از دیگر اقدامات این اداره برشمرد.
وجود 360 موقوفه قرآنی در یزد/ثبت 4 وقف جدید قرآنی در سال جاری
کاظمی از وجود 360 موقوفه قرآنی در استان خبر داد و گفت: استان یزد درتعداد موقوفات قرآنی ضعیف است و جای کار بسیاری دارد.
 رییس اداره امورقرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزدافزود: امسال نیز 4 وقف قرآنی به ثبت رسیده که 1 مورد در تفت، 1 مورد در ابرکوه و 2 مورد در میبد وقف شده است.
وی از آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان خبر داد و تصریح کرد: در این آزمون که بهمن ماه برگزار خواهد شد بیش از 6 هزار نفر شرکت می کنند.
captcha