تبیین جایگاه وقف توسط مبلغان دینی/ هر روز ما باید روز وقف باشد
کد خبر: 3664399
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱

تبیین جایگاه وقف توسط مبلغان دینی/ هر روز ما باید روز وقف باشد

کانون خبرنگاران نبأ: امام جمعه شیروان گفت: باید به وقف یک حیات و جریان تازه‌ای بخشیده شود که این کار، وظیفه اداره اوقاف و مبلغان دینی است تا وقف و جایگاه آن را برای مردم تبیین کنند و دهه وقف فرصتی برای بیان این موضوعات است و هر روز ما باید روز وقف باشد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کوثری، امام جمعه شیروان در دیدار با رئیس و کارکنان اداره اوقاف و امورخیریه این شهرستان به مناسبت هفته وقف، با تسلیت ارتحال حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع)، گفت: یکی از نیازهای جدی و فطری انسان این است که خواهان جاودانگی و ماندگاری است و همه ما می‌خواهیم که از بین نرویم و فنای مطلق نداشته باشیم و یکی از بهترین پاسخ‌های پروردگار عالم به این نیاز فطری انسان به تقاضای جاودانگی و ماندگاری همین وقف است.

وی با بیان روایاتی درباره اهمیت وقف، افزود: انسان وقتی می‌میرد حساب و پرونده اعمال او بسته می‌شود مگر کسانی که صدقه جاریه همچون وقف از خود برجا می‌گذارند و امروز بسترهای نیاز خیلی زیاد شده است و باید فرهنگ‌سازی شود.

امام جمعه شیروان در ادامه اظهار کرد: باید به وقف یک حیات و جریان تازه‌ای بخشیده شود که این کار، وظیفه اداره اوقاف و مبلغان دینی است تا وقف و جایگاه آن را برای مردم تبیین کنند و دهه وقف فرصتی برای بیان این موضوعات است و هر روز ما باید روز وقف باشد.

کوثری در پایان از زحمات رئیس و کارکنان اداره اوقاف، هیئت امناء و خادمان امامزادگان و دست‌اندرکاران امر اوقاف تقدیر و تشکر کرد.
در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین علی پرهیزکار، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان نیز گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد اداره مربوطه را ارائه کرد.
حسینعلی ظفری
captcha