عرضه 9 هزار میلیون ریال اسناد خزانه اسلامی توسط وزارت اقتصاد
کد خبر: 3664640
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
در فرابورس ایران انجام شد؛

عرضه 9 هزار میلیون ریال اسناد خزانه اسلامی توسط وزارت اقتصاد

گروه اقتصاد: در معاملات امروز فرابورس ایران، وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت رقم 9 هزار میلیون ریال اسناد خزانه اسلامی را در نماد «اخزا611» در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس عرضه کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با صعود امروز شاخص کل فرابورس ایران تحت تاثیر 7 واحدی از جانب نماد مارون و در نهایت قرارگیری در ارتفاع 1008 واحدی، بازدهی آیفکس از ابتدای سال به بیش از 15 درصد رسید.
نگاهی به حجم و ارزش بازارهای فرابورس نشانگر آن است که امروز 27 آبان‌ماه، معامله‌گران افزون بر 196 میلیون ورقه بهادار به ارزش بالغ بر یک هزار و 618 میلیارد ریال را دست به دست کردند.
روز جاری وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت رقم 9 هزار میلیون ریال اسناد خزانه اسلامی را در نماد «اخزا611» در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس عرضه کرد که هر ورقه از آن 86 هزار و 393 تومان قیمت خورد.
این اوراق که دارای مدت 13 ماهه بوده و در روز 24 آبان‌ماه جاری در فرابورس پذیرش شده، پیش از این در تاریخ 13 آبان 96 انتشار یافته و در روز 13 آذرماه سال 97 سررسید خواهد شد.

عرضه 9 هزار میلیون ریال اسناد خزانه اسلامی توسط وزارت اقتصاد
مبلغ اسمی هر ورقه اخزا611 یک میلیون ریال است و سازمان مديريت و برنامه‌ریزی كشور، تأمین اعتبار اين اسناد را متعهد شده که در تاریخ سررسید، مبلغ اسمی هر ورقه از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان این اوراق واریز خواهد شد.
گفتنی است خريد اوراق اختيار فروش تبعی براي همه كدهای معاملاتی موجود در سامانه اعم از حقيقی، حقوقی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌ها مطابق با سقف و شرايط اعلامی مجاز است. هرچند که نباید فراموش کرد اين اوراق، معاملات ثانويه ندارد و خريداران حق فروش مجدد اين اوراق را ندارند.
بدین ترتیب نخستین روز کاری هفته آخر آبان‌ماه در حالی پایان یافت که شاخص کل فرابورس ایران با ثبت صعودی تاریخی، چهار رقمی شد و به موازات این رخداد، شاهد رویدادهایی همچون قیمت خوردن اسناد خزانه اسلامی در نماد معاملاتی «اخزا611» و آغاز عرضه اوراق اختيار فروش تبعی شركت ريل سير کوثر بودیم.
captcha