ثبت دو موقوفه با نیات قرآن در سال جاری
کد خبر: 3664720
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵

ثبت دو موقوفه با نیات قرآن در سال جاری

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان اینکه وقف قرآنی در مازندران اندک است، گفت: طی سال جاری دو وقف قرآنی در استان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی امروز 27 آبان ماه در دوره آموزشی طرح تربیت مربی حفظ قرآن کریم اوقاف استان که در دانشگاه علوم قرآنی آمل برگزار شد، گفت: در دهه وقف 14 محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین المللی در مازندران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سال جاری دو وقف قرآنی در استان به ثبت رسیده است، تصریح کرد: قرآن کریم در کشور مهجور قرار گرفته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران  با انتقاد از اینکه اغلب برای برگزاری همایش‌های قرآنی با کمبود بودجه مواجه می‌شود، افزود: متاسفانه آمار  وقف‌های قرآنی در مازندران بسیار اندک است اما نیاز به ترویج معارف قرآن بیش از پیش احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه همه مربیان طرح تربیت مربی مبلغان موقوفات قرآنی هستند،  افزود: استقبال از موقوفات در مازندران مناسب است اما مشاهده می‌شود برخی افراد و سازمان‌ها در مقابل احیای موقوفات مقاومت می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه نظر مراجع تقلید، علما و حتی مدیران ارشد این استان بر احیای کامل موقوفات است، اظهار کرد: مدرسه فنی و حرفه ای در قائمشهر در راستای اجرای نیت واقف در دهه وقف تجهیز شده است.

وی با اشاره به اینکه وقف‌های جدید به سمت و سوی نیازهای جامعه جهت‌دهی شود، افزود: برخی دانشجویان برای تحصیل دارای مشکلات بسیاری هستند که اگر موقوفاتی در این زمینه وجود داشته باشد اوقاف می‌تواند دغدغه مالی این دانشجویان را برطرف کند.

وی افزود: ترویج مفاهیم و معارف قرآن کریم یکی از نیازهای روز جامعه است که مربیان قرآنی می‌توانند در این حوزه ورود کنند. 
captcha