فاز مطالعاتی کاربران کتابخانه‌های عمومی آغاز شد
کد خبر: 3665530
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸

فاز مطالعاتی کاربران کتابخانه‌های عمومی آغاز شد

گروه ادب: معاون توسعه کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از آغاز فاز مطالعاتی کاربران کتابخانه‌‌های عمومی خبر داد و بر لزوم تعامل با کاربران و طرح ریزی برنامه‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمد اللهیاری، معاون توسعه کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی در آیین تکریم مقام کتابدار و تجلیل از کتابخوان‌های نمونه استان که ساعتی پیش در مجتمع آدینه برگزار شد عنوان کرد: پیش از این در سطح ملی از استان تهران برگزیده نداشتیم ولی امسال در دو عرصه کتابخانه‌ها و کتابداران برگزیده داشته‌ایم. همچنین باید در سامانه‌ انتخاب کتابدار که از دو هفته دیگر به صورت دائمی اجرایی می‌شود کتابداران مدارک و مستندات خود که سنگ بنایی برای کتابخانه‌ها است ارسال کنند. کتابداران و کتابخانه‌های استان تهران باید تاثیر بیشتری در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌های نهاد کتابخانه‌ها داشته باشند.

وی افزود: جلسات نقد تاکنون به حالت نمادین برگزار می‌شد اکنون در قالب جلسات ارزشمند و فاخر در سطح ملی برپا می‌شود. همچنین افزایش خرید کتاب و سرانه مناسب در کتاب‌های کودک و نوجوان روی داده است.

اللهیاری ادامه داد: فاز مطالعاتی کاربران کتابخانه‌های عمومی آغاز شده است و لازم است راه تعامل با کاربران شناخته و برنامه‌ها طرح ریزی شود. موضوع باشگاه مخاطبان و اعضاء نیز در هفته آینده کلید می‌خورد.

علی نیک نام، مدیر کل کتابخانه‌های استان تهران نیز در این مراسم مروری بر عملکرد هفته کتاب طی سال گذشته و امسال داشت و گفت: جشنواره کتابخوان رضوی یکی از این اقدامات در سال 95 و 96 بود همچنین با رشد 2.5 درصدی در سال 96 روبرو بودیم که انتظار داریم این میزان در سال 97 افزایش پیدا کند. همچنین یک میلیارد و 300 میلیون تومان در حوزه کودک و نوجوان کتاب خریداری شده است.

وی با اشاره به هزار نشست مختلف کتابخوان در کتابخانه‌ها افزود: این نشست‌ها در دو بخش کودک و نوجوان برپا شده است.که شامل نقد و بررسی، رونمایی، کلاس‌های مختلف شاهنامه خوانی، حافظ خوانی، شرح و تفسیر نهج‌البلاغه، روخوانی قرآن، نشست علمی، کانون ادبی و نشست شعری هستند.

وی همچنین از تجهیز دو میلیارد تومانی کتابخانه‌ها یاد کرد و گفت: 123 عنوان کتاب ویژن و از کتابخانه‌ها خارج شده است همچنین 43 هزار کتاب دریافتی از مردم ساماندهی شد.

در پایان این مراسم از برگزیدگان تجلیل شد که ابوالفضل نامور و علی فرهی کوچکترین کتابخوان‌های برگزیده این دوره بودند.

captcha