اختصاص 100 هزار میلیارد ریال برای اشتغال روستایی
کد خبر: 3665705
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
بختیاری خبر داد:

اختصاص 100 هزار میلیارد ریال برای اشتغال روستایی

گروه اقتصادی: فرماندار اراک گفت: دولت و بانک‌های عامل مبلغ 100 هزار میلیارد ریال در راستای حل مشکل اقتصادی و اشتغال در روستاها در نظر گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حسین بختیاری، فرماندار اراک در همایش دهیاران ‌و شوراهای اسلامی بخش مرکزی شهرستان اراک که امروز، 30 آبان در فرمانداری اراک برگزار شد، گفت: دهیاران به عنوان مدیر بحران هر روستا همراه با اعضای شوراهای اسلامی باید از آمادگی لازم در برابر حوادث غیرمترقبه  برخوردار باشند و زنجیره راهبردهای هدفمند در سه بخش پیش، حین و پس از بحران را با جدیت تکمیل و تقویت کنند.
وی با اشاره به زلزله‌ غرب کشور گفت: حضور پرشور و پررنگ مردم مقداری از این حادثه را کاهش داد و آلامی برای مردم حادثه دیده بود که این حضور نسبت به اتفاقات سال‌های گذشته پررنگ‌تر بود.
فرماندار اراک با تاکید بر اینکه دهیاران خط مقدم رسیدگی به روستاها هستند، گفت: برگزاری نشست‌هایی مربوط به مدیریت بحران در راستای یادآوری قوانین و دستورالعمل‌ها، راهکاری مهم است که باید به آن توجه ویژه شود.
بختیاری تصریح کرد: بیکاری از معضلات اساسی کشور و دغدغه‌های مسئولان است و می‌طلبد با انجام اقدامات کارشناسی در روستاها، ظرفیت‌های موجود بارور شده و اشتغال بومی به بهترین شکل در روستاها تحقق یابد.که در این راستا دولت و بانک‌های عامل مبلغ 100 هزار میلیارد ریال را در راستای حل این مشکل و اشتغال در روستاها در نظر گرفته‌اند.
بختیاری در پایان بیان کرد: دهیاران و اعضای شوراهای روستایی باید از این فرصت استفاده کرده، ظرفیت‌های شغلی روستایی را شناسایی و با هدایتگری منابع در این حوزه، کاهش بیکاری، ایجاد اشتغال و ماندگاری را در روستاها رقم بزنند.
captcha