کتاب «فقه الحدیث(1)» منتشر شد
کد خبر: 3665953
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳

کتاب «فقه الحدیث(1)» منتشر شد

گروه حوزه‌های علمیه: کتاب «فقه الحدیث(1)» نوشته عبدالهادی مسعودی، مبانی و روش فهم حدیث و پیش‌نیازها و برخی مباحث مقدماتی «فقه الحدیث» را ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دارالحدیث، نویسنده در این کتاب تلاش کرده تا مباحث نظری را با نمونه‌های متعدد در هم آمیزد و هر درس را با پرسش و پژوهش های متناسب، قرین سازد.

در این کتاب علاوه بر مبانی و روش فهم حدیث و پیش نیازها و برخی مباحث مقدماتی «فقه الحدیث» دو گام فهم «مفردات» و فهم «ترکیبات» از هشت گام فهم «متن» و «مقصود» حدیث تبیین می‌کند.

این کتاب نخستین حلقه از چهار حلقه درسی فقه الحدیث است که در رشته جدید و بازنگری شده علوم قرآن و حدیث در دانشگاه های کشور تدریس می شود.

مطالب کتاب، مطابق با سرفصل مصوب مرکز هماهنگی و توسعه آموزش عالی قرآنی، وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

عناوین دروس کتاب عبارت است از: درس یکم: مباحث مقدماتی، درس دوم: مبانی فقه الحدیث، درس سوم: فواید و کارکردهای فقه الحدیث، درس چهارم:پیدایش و گسترس فقه الحدیث، درس پنجم: رکود و شکوفایی، درس ششم: اوج استمرار، درس هفتم :سیر اجمالی فهم حدیث، درس هشتم: پیش‌نیازهای فهم حدیث، درس نهم: واژه شناسی؛ شیوه ، درس دهم: واژه‌شناسی؛ لغت‌نامه‌ها، درس یازدهم؛ واژه‌شناسی، غریب‌الحدیث‌ها، درس دوازدهم: واژه‌شناسی، مترادف‌ها و متضادها، درس سیزدهم: اصطلاح‌شناسی، درس چهاردهم: کاربست شیوه واژه‌شناسی، درس پانزدهم: ساختارشناسی.

چاپ اول کتاب «فقه‌الحدیث(1)» نوشته حجت‌الاسلام عبدالهادی مسعودی، 200 صفحه جلد نرم و بهای 8000 هزار تومان توسط انتشارات دارالحدیث روانه بازار نشر شد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دانشجوی الهیات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۳ - ۱۶:۴۷
0
1
با سلام
این کتاب بسیار کمیاب است و بنده مدت هاست به دنبال آن هستم...
لطفا رسیدگی کنید...
با تشکر
captcha