افزایش سرانه مطالعه؛ زمینه ساز توسعه فرهنگی
کد خبر: 3665974
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷

افزایش سرانه مطالعه؛ زمینه ساز توسعه فرهنگی

گروه اجتماعی: مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: تعالی انسان‌ها در گرو کتابخوانی است و رشد و توسعه فرهنگی هر جامعه‌ای با میزان سرانه مطالعه آن جامعه ارتباط مستقیم دارد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، شفیع شفیعی، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل روز گذشته 30 آبان ماه در مراسم تکریم مقام کتابدار که در سالن بیضای اردبیلی برگزار شد اظهار کرد: مهم‌ترین نیاز کنونی جامعه ما دانایی بوده و این مسأله بسیار مهم‌تر از مسائل اقتصادی است.
وی افزود: تعالی انسان‌ها در گرو کتابخوانی است و رشد و توسعه فرهنگی هر جامعه‌ای با میزان سرانه مطالعه آن جامعه ارتباط مستقیم دارد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل تصریح کرد: علل اصلی بروز آسیب‌های اجتماعی از جمله خشونت و طلاق نبود توسعه فرهنگی در سطوح مختلف جامعه است.
شفیعی بیان کرد: امسال کارهای خوبی نظیر برگزاری نمایشگاه کتاب در حوزه کتاب و کتابخوانی انجام گرفت و  امیدواریم این اقدامات تأثیر مناسبی بر اشاعه این فرهنگ ارزشمند در جامعه داشته باشد.
وی اضافه کرد: مفاهیم تفاهم در جامعه سنتی و مدرن تفاوت بسیاری دارد و عدم ارتباط مناسب بین اقشار مختلف جامعه از جمله زن و شوهر با یکدیگر، نبود درک درست از تفاهم بوده و رسیدن به این درک نیازمند مطالعه است.
captcha