حضور تیم‌های حمایت روانی در نقاط زلزله زده کرمانشاه
کد خبر: 3666146
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸

حضور تیم‌های حمایت روانی در نقاط زلزله زده کرمانشاه

گروه اجتماعی: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، از حضور تیم‌های حمایت روانی ۱۷ استان کشور در نقاط زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی هلال احمر استان، مرتضی سلیمی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ۱۳ رشته عملیاتی دارد، گفت: در تمامی حوادث از همان لحظلات اولیه تیم‌های تخصصی بانوان و آقایان به محل حوادث اعزام می‌شوند.
وی عنوان کرد: ۱۳ تیم تخصصی  متشکل از جستجو و نجات در آوار، جستجو و نجات در جاده، جستجو و نجات در کوهستان، جستجو و نجات در محیط‌های آبی، تیم جستجو یا آنست، تیم واکنش سریع، تیم ارزیابی، تیم مستندسازی، تیم اسکان اضطراری، و تغذیه  اضطراری، تیم حمایت روانی، تیم بازپیوند خانواده و تیم پشتیبانی هستند.
رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه زلزله کرمانشاه یکی از حوادث مهیب بود، گفت: برای کمک به مردم حادثه دیده نیازمند حضور جمع کثیری از تیم‌های تخصصی بودیم با فراخوان از ۱۷ استان کشور تیم‌های مذکور با تمام توان در مناطق زلزله زده حضور پیدا کردند.
وی اظهار کرد: در روزهای اول ابتدا کار جستجو و نجات و آواربرداری صورت گرفت و از روز چهارم تیم‌های تخصصی حمایت  روانی، بازپیوند خانواده، اسکان و تغذیه اضطراری فعالیت خود را آغاز کردند.
سلیمی با تأکید اینکه این تیم ها متشکل از زبده ترین نیروهای سازمان هستند، افزود: هر تیم متشکل از 5 نفر از بانوان و آقایان متخصص در زمینه‌های مذکور در منطقه حضور دارند.
وی اظهار کرد: این تیم‌ها با تخصص‌هایی که دارند سعی می‎‌کنند خاطرات سیاه از حادثه زلزله را که در ذهن آسیب‌دیدگان حک شده و باعث شده تا غبار غم و اندوه بر چهره افراد زلزله دیده نقش ببندد، از بین ببرند.
رئیس سازمان امداد و نجات با تاکید اینکه تیم‌های تخصصی اعزام شده وظیفه‌ای خطیر در راستای تسکین آلام بشری را دارند، گفت: آن‌ها سعی بر آن دارند تا فشار روانی و روحی وارد شده بر افراد را که بر اثر از غم فقدان یکی از اعضای خانواده یا از بین  رفتن خانه و زندگی خود بر آن‌ها وارد شده است، را کم و از بین ببرند.
وی اظهار کرد: تیم‌های حمایت روانی و بازپیوند خانواده با کودکان و نوجوانان در راستای نشان دادن واقعیت زندگی و چگونگی کنار آمدن با این مشکلات، بازی‌هایی را انجام می‌دهند و بزرگسالانی که یک شک عصبی به آن‌ها وارد شده است با روانشناسی افراد کمک می‌کنند تا صحنه‌های غم‌آلود را در ناخودآگاه آن‌ها تخلیه کنند و در دراز مدت از بروز مشکلات روانی پیشگیری کنند.
captcha