هنر بهترین ابزار عمق بخشی به معارف بلند اسلام است
کد خبر: 3666571
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶

هنر بهترین ابزار عمق بخشی به معارف بلند اسلام است

گروه فرهنگی: فرمانده سپاه ناحیه شاهرود بابیان اینکه هنر بهترین ابزار عمق بخشی به معارف بلند اسلام است، گفت: اندیشه ها در قالب هنر ماندگار خواهد شد لذا باید با زبان هنر معارف دینی را ترویج داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان،سرهنگ حمید دامغانی،فرمانده سپاه ناحیه شاهرود شب گذشته 3 اذر در اختتامیه نخستین جشنواره استانی نمایش‌های آیینی مذهبی بسیج با عنوان سرخ ترین ماه خدا در شاهرود با بیان اینکه هنر بهترین ابزار عمق بخشی به معارف بلند اسلام است، گفت: انقلاب به هنر نیازمند است و هر اندیشه ای اگر در قالب هنر ریخته نشود ماندگار نخواهد شد.
 وی با بیان اینکه هنر زمانی ماندگار است که می‌توان با آن کارهای بزرگی را کرد، اظهار کرد: برای مثال مردم شاهرود شاهد اجرای برنامه فصل شیدایی با مشارکت نهادهای مختلف در اجلاسیه شهدا بودند که اگر زبان هنر نبود، قطعاً این رویداد با حضور طیف های متفاوت مردم صورت نمی گرفت و همچنین معارف و اندیشه های اسلامی اینچنین در اذهان نهادینه نمی‌شد.
فرمانده سپاه ناحیه شاهرود ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اذعان کرد: رسالت بسیجیان به لحاظ پیش روندگی نظام و انقلاب در حوزه های مختلف فرهنگی تعریف می شود لذا باید با حضور فعالانه در راستای رفع تهدیدهای نرم و سخت که به کشور، نظام و مردم تحمیل می شود، کوشا باشیم.
وی با تاکید بر اینکه در زمانی که سپاه و ارتش در جامعه به بهترین شکل وجود داشت امام راحل(ره) قائل بر این بود که اداره جامعه بر عهده مردم واگذار شود و در همه حوزه های نظامی، فرهنگی و اجتماعی نیاز به حضور مردم است متذکر شد: از این نظر که بدنه فعال جامعه را بتوان سامان بخشی و مردم محوری امور را اداره کرد که این تفکر نقطه ایجاد کننده بسیج بود.
دامغانی افزود: مبنای شکل گیری بسیج الهامی بود که به قلب امام راحل(ره) شد چرا که نظام فکری ایشان، برگرفته از اندیشه سیاسی شیعه و سیره ائمه(ع) و تفکرات قرآنی بود که این امر باعث شد ایشان بتوانند به مردم ایران اسلامی دوباره اعتبار بخشند.
منبع: خبرگزاری مهر
captcha