ترویج امر به معروف کتابخوانی در جامعه
کد خبر: 3666645
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
مقیمی عنوان کرد:

ترویج امر به معروف کتابخوانی در جامعه

گروه ادب: استاندار تهران گفت: توجه به کتاب و کتابخوانی نباید محدود به زمان خاصی باشد بلکه در همه ایام سال، باید برنامه‌هایی برای تشویق مردم به کتابخوانی وجود داشته باشد تا این امر معروف در جامعه توسعه یابد.

محمدحسین مقیمی، استاندار تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره کتاب و کتابخوانی گفت: هر کاری که باعث ایجاد علاقه‌مندی نسل جوان و نوجوان به کتاب و کتابخوانی شود، اثرگذار است و حضور مدیران، مسئولان و گروه‌های مختلف در کتابفروشی‌ها، تورق و مطالعه کتاب سبب می‌شود این نسل به کتاب علاقه‌مند شوند و بیش از گذشته به کتاب روی بیاورند.
وی افزود: یکی از مسائلی که اهمیت زیادی دارد، در دسترس قرار دادن کتاب برای عموم مردم است و در این راستا باید کتابفروشی‌ها و کتابخانه‌ها در محله‌ها نیز ایجاد شود که این امر هم می‌تواند در کتابخوانی مؤثر واقع شود.
مقیمی در ادامه گفت: توجه به کتاب و کتابخوانی نباید محدود به هفته کتاب باشد و در همه ایام سال، باید برنامه‌هایی برای تشویق مردم به کتابخوانی وجود داشته باشد تا این امر معروف در جامعه فرهنگ‌سازی شود؛ چراکه آینده کشور را همین برنامه‌های فرهنگی خواهد ساخت.
وی تصریح کرد: در استانداری در کارگروه فرهنگی و اجتماعی، بیشتر بر بحث توسعه کتابخانه‌های عمومی تأکید می‌شود و در حال حاضر 880 کتابخانه در شهر تهران فعال است و به نظر می‌رسد این تعداد باید افزایش یابد تا مردم به‌راحتی بتوانند به کتاب‌های مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.
استاندار تهران در پایان یادآور شد گفت: بیشتر مطالعات من در حوزه مدیریتی است و آخرین کتابی هم که خوانده‌ام در رابطه با کارآفرینی بوده است و تاکنون به دلیل کارهای اجرایی تألیفی نداشته‌ام.
captcha