موازی کاری در امور قرآنی وجود ندارد
کد خبر: 3670206
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰

موازی کاری در امور قرآنی وجود ندارد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دارالقرآن‌الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: به نظر بنده موازی کاری در فعالیت قرآنی وجود ندارد، هر کدام از ادارت و دستگاه‌ها در مسیر تحقق مبانی قرآن قدم بر می‌دارند یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند 10میلیون حافظ قرآن تربیت کند برای عمل به فرامین رهبری همه باید بسیج شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی، مسئول دارالقرآن‌الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، امروز، 14 آذر در دومین جلسه ستاد توسعه موقوفات قرآنی و ستاد هماهنگی مسابقات قرآن استان که با حضور اعضای ستاد در این اداره‌کل برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های استان کمبود اعتبارات دولتی است، اعتبارات پاسخگوی نیاز مخاطب نیست، استفاده از مجمع خیرین قرآنی در توسعه فعالیت‌های قرآنی مؤثر است.
وی تصریح کرد: در چند سال اخیر مجمع خیرین قرآنی به ریاست حجت‌الاسلام صابری تشکیل شده است و گام‌های خوبی در حوزه توسعه فعالیت‌ها برداشته است، سومین جلسه خیرین قرآنی با دستور کار احداث دارالقرآن در ساوه برگزار می‌شود، فضاهایی که در حال احداث است باید دارای امکانات کامل رفاهی و آموزشی و در شأن جامعه قرآنی باشد.
مسئول دارالقرآن‌الکریم استان ادامه داد: 18 آسیب برای عدم تشکیل کلاس‌های قرآنی در مساجد شناسایی شده است، اگر این آسیب‌ها رفع شود می‌توان دوره‌های آموزشی را برگزار کرد، مساجد سرمایه ملی هستند و استفاده از این ظرفیت در ارتقای سطح عمومی قرآن در جامعه تأثیرگذار است هیئات امنا برای برگزاری دوره‌های آموزشی در مساجد به مربیان کمک کنند.

حجت‌الاسلام شفیعی گفت: از سال 83 دارالقرآن محلات احداث شد و پس از آن دارالقرآن دلیجان، تفرش، پرندک، زاویه و هندودر به کمک خیرین ساخته شد. هر دستگاه دولتی برای برگزاری جلسات قرآنی می‌تواند از این ظرفیت‌ها استفاده کند. در سفر مدیران قرآنی کشور به استان کلنگ زنی دارالقرآن‌های خنداب و فراهان انجام می‌شود. احداث پارک قرآنی خمین از دیگر برنامه‌هاست که رایزنی‌هایی با استانداری انجام شده است تا چند روز آینده 6هزار جلد قرآن نیز در استان رونمایی و توزیع می‌شود.
وی تصریح کرد: به نظر بنده موازی کاری در فعالیت قرآنی وجود ندارد، هر کدام از ادارت و دستگاه‌ها در مسیر تحقق مبانی قرآن قدم بر می‌دارند، یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند 10میلیون حافظ قرآن تربیت کند برای عمل به فرامین رهبری همه باید بسیج شوند.
به گزارش ایکنا؛ عباس رمضانی، کارشناس قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان مرکزی، در این جلسه گفت: وقف مشارکتی که از طریق*780# انجام می‌شود بهتر است برای هر استان یک کد اضافه شود تا مبالغ جمع آوری شده به استان تعلق گیرد.
وی بااشاره به فعالیت 21مرکز دارالقرآن در استان خبرداد و افزود: مسابقات شکوفه‌ها سه سال است که به آموزش و پرورش واگذار شده است، قبل از آن تمام هزینه‌ها از جمله داوری، هدایا از منابع اوقاف تأمین می‌شد در طول سه سال هیچ حق الزحمه‌ای از اوقاف به آموزش و پرورش پرداخت نشده است که درخواست داریم نسبت به این امر همکاری لازم صوت گیرد. تعامل خوب اوقاف با این اداره‌کل در اعزام اساتید قرآنی به دارالقرآن‌ها و مدارس قرآنی جای تقدیر دارد.

captcha