اقدام اخیر آمریکا دروازه جهنم را به روی اسرائیل باز کرده است
کد خبر: 3670602
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۲
امام جمعه رشت:

اقدام اخیر آمریکا دروازه جهنم را به روی اسرائیل باز کرده است

گروه اجتماعی: حجت الاسلام پوررضا خاطرنشان کرد: ترامپ با کار احمقانه اش در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل دروازه جهنم را به روی این رژیم باز کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین پوررضا، امام جمعه موقت رشت روز گذشته، 17 آذر در خطبه های نماز جمعه این شهر، با بیان اینکه خداوند ناظر بر اعمال انسان است، اظهار کرد: انسان باید همواره خود را در محضر خدا بداند و با رعایت حلال و حرام الهی به صراط مستقیم که همانا راه پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است هدایت شود.

وی گناه کردن را نشانه ضعف ایمان دانست و افزود: ایمان در جان مستحکم می شود و انسان مومن همواره در معرض لغزش قرار دارد لذا رعایت تقوای الهی انسان را از لغزش حفظ می کند.

امام جمعه موقت رشت، هدف وجودی انسان را تعالی و رسیدن به کمال و کرامت دانست و تصریح کرد: خداوند برای انسان اهداف والایی قرار داده است و انسان نباید خود را دست کم بگیرد. متاسفانه برخی از انسان ها دلخوش زندگی روزمره شده اند و حیات طیبه را فراموش کرده اند.

حجت الاسلام پوررضا، گمراهی بعد از معرفت، فتنه های بعد از هدایت و زیاده روی در خوردن را از جمله نگرانی های پیامبر(ص) برای امت دانست و گفت: انسان باید در زندگی دنیا خود را برای حیات ابدی آماده کند لذا برای رسیدن به حیات ابدی باید سیره اهل بیت(ع) را مد نظر قرار دهیم.

وی با تاکید بر لزوم الگوبرداری از سبک و سیره پیامبر(ص)، خاطرنشان کرد: بهترین الگو برای مسلمانان، حضرت محمد(ص) است و مسلمانان باید اعمال خودشان را براساس اعمال ایشان انجام دهند.

این کارشناس دینی، با اشاره به اقدام رئیس جمهور آمریکا در انتقال پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی از تل آویو به بیت المقدس، خاطرنشان کرد: ترامپ با کار احمقانه اش در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل دروازه جهنم را به روی این رژیم باز کرده است.

حجت الاسلام پوررضا، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره رژیم صهیونیستی، اضافه کرد: آمریکا در تلاش است تا آرزوی دیرینه صهیونیست‌ها را محقق کند، اما مسئله فلسطین و حمایت از آن همواره مهم‌ترین مسئله امت اسلام است.

وی با بیان اینکه اسرائیل با تمام قوا در مقابل امت اسلام قرار گرفته است، عنوان کرد: ایران سنگر مقابله با دشمنان اسلام است و خون شهدای مدافع حرم همه توطئه ها را خنثی می کند.

امام جمعه موقت رشت، ضمن قدردانی از قوه قضائیه در راستای مبارزه با فساد، افزود: در حوزه های سیاسی و اقتصادی کشور نفوذ وجود دارد لذا قوه قضائیه و دولت در کنار هم باید با جریان نفوذ مقابله کنند. البته جمهوری اسلامی ایران به نفوذگران فرصت داده تا به خودشان بیایند.

حجت الاسلام پوررضا، خواستار تحقق اقتصاد مقاومتی شد و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی باید به گفتکان مردم تبدیل شود و لذا تریبون نماز جمعه محل خوبی برای ارائه برنامه های مسئولان در راستای اقتصاد کشور است. همچنین از برگزارکنندگان نماز جمعه درخواست داریم فضا را بیش از پیش برای حضور جوانان در نمازهای جمعه فراهم کنند.

وی با بیان اینکه قلوب مسلمانان در نماز جمعه به یکدیگر نزدیک کی شود، اضافه کرد: مسبب بسیاری از کدورت‌های میان جامعه اسلامی فتنه‌های دشمن است و ما باید با اتحاد دشمن را سرجای خود بنشانیم.

امام جمعه موقت رشت، با گرامیداشت روز دانشجو، یادآور شد: دانشگاه ها نباید تنها به علم بپردازند، بلکه باید به هویت دینی و اسلامی توجه شود. از شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز می خواهیم مسائل کشور را مهندسی فرهنگی کنند تا از الگوهای بیگانه استفاده نکنیم.

captcha