مصرف مواد مخدر در دانشگاه‌ها رو به افزایش است
کد خبر: 3671724
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
آقازاده:

مصرف مواد مخدر در دانشگاه‌ها رو به افزایش است

گروه اجتماعی: استاندار مرکزی با بیان اینکه متاسفانه وضعیت مصرف مواد مخدر در دانشگاه‌ها نسبت به سال گذشته در شرایط خوبی قرار ندارد، گفت: باید رویکرد اصلی ما در مدارس، دانشگاه‌ها و محیط‌های آموزشی پیشگیری باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزیسید علی آقازاده استاندار مرکزی امروز، 20 آذرماه در حاشیه برگزاری شورای مبازه با مواد مخدر استان در جمع خبرنگاران گفت: گزارشی که در جلسه در حوزه اعتیاد استان ارائه شد حاکی از این است که متاسفانه روند مصرف و قاچاق مواد مخدر رو به افزایش است.
وی ادامه داد: در واقع یکی از دلایل بالا بودن آمار مصرف و قاچاق مواد مخدر در استان، ترانزیت بالای مواد مخدر از محورهای مواصلاتی استان مرکزی است، افزایش کشفیات نشان می‌دهد نیروی انتظامی در انجام وظایفش نسبت به سال گذشته کوشاتر بوده است.
استاندار مرکزی با بیان اینکه متاسفانه وضعیت مصرف مواد مخدر در دانشگاه‌ها نسبت به سال گذشته در شرایط خوبی قرار ندارد، گفت: باید رویکرد اصلی ما در مدارس، دانشگاه‌ها و محیط‌های آموزشی، پیشگیری باشد و روی این حوزه باید توجه ویژه‌ای شود.
وی گفت: استان مرکزی نسبت به آمارهای کلی، زیر نرم کشوری قرار دارد ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تلاش می‌کند با همکاری ارگان‌های فرهنگی و آموزشی همچون دانشگاه‌ها این آسیب را کاهش دهد، اقدامات این ستاد دلگرم کننده است و می‌تواند امیدوار کننده باشد .
آقازاده در پایان با اشاره به مرکز ماده 16 استان بیان کرد: یکی از کارهای مهمی که می‌تواند ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام دهد جمع آوری معتادین متجاهر است اما متاسفانه مکانی برای نگهداری این افراد نداریم، امیدواریم بتوانیم هفته آینده در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان مکان پیشنهادی شورای تامین را تعیین تکلیف کنیم در این صورت جمع آوری معتادین متجاهر از سطح خیابان‌ها و شهرهای بزرگ مثل اراک و ساوه در دستور کار قرار می‌گیرد.

captcha