رشد 54 درصدی استان مرکزی در حوزه صادرات
کد خبر: 3671817
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
آقازاده خبر داد:

رشد 54 درصدی استان مرکزی در حوزه صادرات

گروه اقتصادی: استاندار مرکزی گفت: صادرات استان در 6 ماهه اول امسال 54 درصد رشد داشته است و در مدت 8 ماه این رقم بیشتر خواهد شد پیش بینی ما این است که در پایان سال 96 میزان صادرات به یک‌ میلیارد تومان برسد که این یک رکورد در تاریخ صادرات استان مرکزی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سید علی آقازاده در حاشیه نشست با صادر کنندگان که دوشنبه، 20 آذرماه در استانداری برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: امسال صادرات و تولید واحدهای صنعتی استان مرکزی رشد معنی‌داری داشته است.
وی ادامه داد: در این جلسه حدود 115 فعال استان در بخش تولیدات صنعتی و صادرات شرکت کردند، مشکلاتی که در این جلسه بیان شد توسط استانداری احصا و در استان و همچنین از طریق وزارتخانه‌ها پیگیر رفع این مشکلات خواهیم بود.
استاندار مرکزی ادامه داد: امیدواریم با برگزاری چنین جلساتی و رفع حداقلی مشکلات شاهد رشد رو به افزایش صادرات در سال آینده باشیم. صادرات استان در 6 ماهه اول امسال 54 درصد رشد داشته است و در مدت 8 ماه این رقم بیشتر خواهد شد پیش بینی ما این است که در پایان سال 96 میزان صادرات به یک‌ میلیارد تومان برسد که این یک رکورد در تاریخ صادرات استان مرکزی محسوب می‌شود.
آقازاده گفت: با شرایط اقتصادی که کشور امروز با آن مواجه است این افزایش نشان دهنده عزم جدی صادرکنندگان، مسئولین استان در تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد فضای مناسب برای کسب و کار است.
استاندار مرکزی در پایان بیان کرد: اگر بتوانیم در سال 97با تمهیداتی که در حال انجام است برخی مشکلات صادر کنندگان را رفع کنیم شاهد یک رکورد جدید در صادرات خواهیم بود.در این جلسه بیش از 40 مشکل صادر کنندگان مطرح شد که بیشتر آنها مربوط به گمرک، حمل و نقل، مالیات ارزش افزوده، مرجوع کردن برخی کالاهای صادراتی ایران برای تعمیر می‌شود.

captcha