والدین نسبت به مباحث دینی و آموزه‌های عملی دین به خوبی توجیه نیستند
کد خبر: 3672036
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹

والدین نسبت به مباحث دینی و آموزه‌های عملی دین به خوبی توجیه نیستند

گروه فرهنگی: مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه علت عدم برخورداری از وضعیت ایده آل نماز در دستگاه‌ها تنها به ساختار اداری سازمان‌ها باز نمی‌گردد یادآور شد: در عصر کنونی والدین فرزندان نسبت به مباحث دینی و آموزه‌های عملی دین به خوبی توجیه نیستند و توجه اولیا به احکام و مفاهیم دینی بسیار کم است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید مرتضی حسنی حلم مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان، سه شنبه، 21 آذرماه در نشست خبری با موضوع اجلاس و جشنواره استانی نماز اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی می‌فرمایند «به اعتقاد من امروز ذکر مستحبی بعد از نماز، کار فرهنگی و جهادی در فضای مجازی است».
وی با بیان اینکه این سخن ارزشمند رهبری نشان از اهمیت بالای فضای مجازی دارد افزود: شبکه‌های اجتماعی فرصت و تهدیدی جدی برای همگان است لذا باید بتوان از این فرصت کم نظیر، در جهت انتقال محتوای مورد نیاز جامعه و مباحث فرهنگی در قالب برنامه‌های متنوع و جذاب آن هم متناسب با ذائقه مخاطب امروز در سریع ترین زمان استفاده کرد.
حجت‌الاسلام حسنی حلم با اشاره به اینکه ستاد اقامه نماز در این راستا اجلاس سراسری نماز با موضوع نماز و فضای مجازی در دستور کار خود دارد اضافه کرد: بیست و ششمین اجلاس سراسر ی نماز 30 آذرماه در استان هرمزگان برگزار خواهد شد که با ارسال فراخون اجلاس، آثار در سطح ملی به دبیرخانه تهران و هرمزگان و در سطح استانی به دبیرخانه ستاد نماز استان ارسال شد.
مدیر ستاد اقامه نماز استان با اشاره به اینکه محور‌های این اجلاس فیلم کوتاه، گرافیک، عکس، تولیدات شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ نویسی است گفت: در مجموع 241 اثر به دبیرخانه ستاد نماز استان ارسال شد که از این تعداد 185 اثر مورد داوری قرار گرفت و 13 اثر به عنوان آثار برگزیده مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه از 241 اثر دریافت شده، 66 اثر به دلیل عدم تناسب با محور‌های جشنواره مورد داوری قرار نگرفت ادامه داد: نهمین اجلاس استانی نماز با دو محور تقدیر و معرفی دستگاه‌های اجرایی برتر استان در حوزه نماز و تقدیر از برگزیدگان این دور از جشنواه ، 23 آذر ماه در استانداری برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام حسنی حلم با اشاره با اینکه محسن حاجی میرزایی، دبیر هیئت دولت و عضو هیئت امنای ستاد اقامه نماز کشور میهمان ویژه این مراسم خواهد بود عنوان کرد: در اجلاس استانی نماز، 9 دستگاه اجرایی برتر در حوزه نماز مورد تقدیر قرار خواهند گرفت این در حالی است که 20 دستگاه نیز در استان همدان امتیاز قابل قبول کسب کرده اند.
وی با بیان اینکه بیش از 200 اثر از استان همدان به دبیرخانه اجلاس سراسری نماز ارسال شده است اظهار کرد: از این تعداد آثار ارسالی پیش بینی می‌شود 3 الی 4 اثر برگزیده و مورد تقدیر قرار گیرد، همدان تنها استان در سطح کشور است که 2 سالی است اجلاس نماز را با موضوع مشخص در تمام شهرستان‌های خود برگزار می‌کند.
حجت‌الاسلام حسنی حلم با اشاره به اینکه یکی از محور‌های مهمی اجلاس سالانه نماز، ارزیابی دستگاه‌های اجرایی استان در مباحث نماز است یادآور شد: هیئت ارزیابی نماز استان همدان متشکل از نمایندگانی از دفتر امام جمعه، استانداری، دفتر مدیریت و برنامه ریزی استان، مدیران و دبیران دستگاه‌های اجرایی و کارشناسان ستاد اقامه نماز استان از سه ماه پیش در این استان شکل گرفت.
وی گفت: ملاک ارزیابی دستگاه‌های اجرایی استان و کشور در سطح نماز، توافق نامه ای است که در مجموعه اداری استان توسط بالاترین مقام اجرایی آن مجموعه با ستاد اقامه نماز کشور بسته می‌شود در این میان دستگاهی که در این حوزه خوب وارد شود مورد تقدیر قرار می‌گیرد.
این مقام مسئول ابراز کرد: وضعیت نماز در دستگاه‌های اجرایی خوب است اما ایده ال نیست، در این میان الگو‌ها معلم، مدیر، پدر و مادر، ائمه جماعات، مسئولین و ... نقش مهمی دارند، اگر در هر مجموعه ای الگوی مناسب با عملکرد درست و صحیحی وجود داشته باشد بی شک وضعیت بسیار خوبی در جامعه حاکم خواهد شد.
حجت‌الاسلام حسنی حلم با بیان اینکه علت عدم برخورداری از وضعیت ایده آل نماز در دستگاه‌ها تنها به ساختار اداری سازمان‌ها باز نمی‌گردد یادآور شد: در عصر کنونی والدین فرزندان نسبت به مباحث دینی و آموزه‌های عملی دین به خوبی توجیه نیستند و توجه اولیا به احکام و مفاهیم دینی بسیار کم است.
مدیر ستاد اقامه نماز استان با تأکید بر اینکه یکی از راهکار‌های مصون ماندن از آسیب‌های فضای مجازی، تقویت باور‌های دینی است گفت: ما در بحث آموزه های دینی به خوبی کار نکرده ایم فضای مجازی فضایی جذاب و ارزان است لذا برای جلوگیری از معضلات و مشکلات شبکه‌های اجتماعی باید آموزه‌های دینی جوانان و نوجوانان را تقویت شود.

captcha