وحدت حوزه و دانشگاه زمینه ساز شکل گیری تمدن اسلامی
کد خبر: 3672114
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴

وحدت حوزه و دانشگاه زمینه ساز شکل گیری تمدن اسلامی

گروه معارف: مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی همدان عنوان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه زمینه ساز شکل گیری تمدن اسلامی است و این مهم زمانی تحقق خواهد یافت که به معنای واقعی اتحاد و وحدت بین این دو نهاد صورت گیرد.

حجت‌الاسلام حمیدرضا قربانی مبین، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: فلسفه نامگذاری 27 آذرماه به عنوان روز «وحدت حوزه و دانشگاه» را می‌توان از سخنان امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و بزرگان نظام و انقلاب اسلامی به خوبی درک کرد.
وی با بیان اینکه با وحدت حوزه و دانشگاه، نقاط قوت این دو نهاد به یکدیگر منتقل شده و باعث هم افزایی و پیشرفت جامعه می‌شود افزود: با اتحاد این دو مجموعه، شاخصه‌های علمی دانشگاه به حوزه و معنویت و تراز‌های اسلامی از حوزه به دانشگاه منتقل خواهد شد.
حجت‌الاسلام قربانی مبین اضافه کرد: در راستای وحدت حوزه و دانشگاه کار‌ها، پژوهش‌ها و سخنرانی‌هایی خوبی انجام گرفته است اما آنگونه که باید حق مطلب ادا نشده است و برای رسیدن به نقطه ایده آل باید تلاش کرد.
مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه صنعتی همدان ادامه داد: خروجی وحدت حوزه و دانشگاه، سند اسلامی دانشگاه‌ها است که دانشگاه‌ها باید باعث تعمیق باور‌های دانشجویان به سمت اندیشه اسلامی شوند.
وی با بیان اینکه خروجی دوم این اتحاد، تحول علوم انسانی است عنوان کرد: متون علوم انسانی در دانشگاه‌های ما باید از شیوه غربی فاصله گرفته و به سمت شاخصه‌های اسلامی پیش رود که با انجام درست این مهم علوم انسانی می‌تواند یاری رسان مدیریت اجتماعی باشد.
حجت‌الاسلام قربانی مبین گفت: با تغییر علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها و ورود شاخصه‌های علمی در حوزه‌های علمیه، شاهد تغییرات اساسی در بسیاری از رشته‌های دانشگاهی از جمل اقتصاد، بانکداری، روانشناسی، جامعه شناسی و ... خواهیم بود.
مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه صنعتی یادآور شد: تا زمانی که وحدت حوزه و دانشگاه آنگونه که باید اتفاق نیفتد در عرصه اجرای مدیریت با مشکل روبرو خواهیم بود چرا که زمینه‌های علمی لازم برای مدیریت اسلامی جامعه، دچار ضعف بوده و نمی‌تواند به خوبی در راستای اهداف والای خود حرکت کند.
وی یادآور شد: وحدت حوزه و دانشگاه زمینه ساز شکل گیری تمدن اسلامی است و این مهم زمانی تحقق خواهد یافت که به معنای واقعی اتحاد و وحدت بین این دو نهاد صورت گیرد و بی شک کمترین خروجی این اتحاد، تولید علمی باشد که نه تنها نیاز تمدن اسلامی حوزه و دانشگاه است بلکه باعث پیشرفت جامعه خواهد بود.

 

 

captcha