امریکا بدهی خود به صهیونیست‌ها را از جیب مسلمانان پرداخت کرد
کد خبر: 3672922
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
امام‌جمعه موقت قزوین:

امریکا بدهی خود به صهیونیست‌ها را از جیب مسلمانان پرداخت کرد

گروه فرهنگ و اقتصاد: امام‌جمعه موقت قزوین گفت: رئیس‌جمهور امریکا بدهی خود به صهیونیست را از جیب مسلمانان پرداخت کرد و به وعده انتخاباتی‌اش جامه عمل پوشاند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین حجت‌الاسلام علی قابل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: رئیس‌جمهور امریکا بدهی خود به صهیونیست را از جیب مسلمانان پرداخت. سال‌های سال از زمان غصب فلسطین روسای جمهور امریکا جرئت نکردند بیت‌المقدس را به‌عنوان پایتخت اسرائیل معرفی کنند. می‌دانستند پیامدهایی دارد و با الفاظ بازی می‌کردند ولی ترامپ وعده انتخاباتی‌اش به صهیونیست‌ها همین بود و در هفته گذشته این را اعلام کرد که قدس پایتخت اسرائیل باشد و بعد گفت ما هم سفارت خود را به بیت‌المقدس ببریم.
وی ادامه داد: این حرکت باعث شد جهان اسلام یک تکانی بخورد و یک بیداری برای جهان اسلام رخ داد.
امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: بیت‌المقدس برای ادیان یهود، نصارا و مسلمان‌ها مقدس است چراکه این مکان مقدس را حضرت ابراهیم بنا کرد و فرزندان ابراهیم و انبیای بنی‌اسرائیل متولی آن بودند و تجدید بنایش توسط حضرت سلیمان انجام شد همچنین سرزمینی است که مریم مقدس در آنجا به عبادت پرداخته و در بیت‌المقدس عیسی را به مردم معرفی کرد. علاوه بر قدس به این جهت برای مسلمانان مقدس است که قبله اول بوده و پیامبر (ص) نیز ازآنجا به معراج رفته است.
وی مطرح کرد: مسلط کردن یک‌مشت صهیونیستی که در این فضا رقص و عرق‌خوری داشته باشند به تمسخر گرفتن همه ارزش‌های دینی است.
حجت‌الاسلام قابل تصریح کرد: امروز همه احساسات مسلمین جریحه‌دار شده است خود فلسطینی‌ها معتقدند این‌یک بنزینی بود که روی آتش ریخته شد و پیشنهاد می‌کنند سه حرکت برای آزادی قدس انجام شود که نخست وحدت فلسطینی‌ها بود، در اطلاعیه‌ها اعلام کردند با این تصمیم جریان مذاکرات صلح و معامله سازگاران تمام شد.
وی اضافه کرد: همچنین با این اقدام صهیونیست‌ها وحدت جهان اسلام و ائتلاف محلی افزایش یافت و با خروشی که در میان ملت‌ها مسلمان و غیرمسلمان برخاست سران کشورهای اسلامی در ترکیه تجمع شدند گرچه قطعنامه پایانی گره ای از کار باز نمی‌کنند ولی امیدی است که با حرکت مسلمان‌ها ملزم شود تا قدس آزاد شود. و همچنین منجر شد تا فلسطینی‌ها بر ادامه انتفاضه تکیه و تأکید کنند.
وی توضیح داد: با توجه به اینکه سازمان ملل در خصوص یمن هشدار می‌دهند که یک فاجعه انسانی به وجود می‌آید دارو و غذا نمی‌رسد و بیماری‌های مختلف ازجمله وبا پیچیده و بنادر بسته‌شده است در کشور ما بعضی‌ها مقاله می‌نویسند که یمن حرم ندارد در پاسخ به آن‌ها باید گفت که درست است که حرم ندارد ولی حریم دارد و ما تابع قرآن هستیم چراکه قران می‌گوید زنان و مردانی که گرفتار هستند را کمک کنید.
حجت‌الاسلام قابل گفت: روز گذشته سازمان ملل اعتراف کرد بیش از 600 هزار از مردم میانمار قتل‌عام شدند این‌ها انسان هستند و جرمشان مسلمانی است و ما باید به این‌ها کمک کنیم که دلسوزان و مسئولین دست‌اندرکار تلاش خود را دارند. سردار سلمیانی پیغام داد که آماده کمک هستیم.
وی تشریح کرد: نماینده امریکا در سازمان ملل در خصوص موشک‌ها و مذاکره مطالبی را عنوان کرد که دراین‌بین رسانه‌ها روی آن جولان می‌دهند و در داخل کشورعده‌ای هم قلم‌فرسایی می‌کنند که راجع به موشک هم مذاکره کنیم و کوتاه بیاییم. در برجام مگر چیزی گیرمان آمد؟ ببینید به چه وضعی گرفتار شدیم یک هواپیما به ما دادند و عده‌ای کنار آن عکس یادگاری دادند و کنگره گفت به ایران هواپیما نفروشید تا مبادا تروریست با آن جابجا کنند.
امام‌جمعه موقت قزوین یادآور شد: چرا حواسمان نیست امریکا چرا چند قلم را تحریم نکرده است. وسایل تزئینی را تحریم نکردند تا خانم‌ها را رنگ کنند، سیگار هم تحریم نیست و باید گفت که اقلام به‌دردبخور را تحریم کردند. چرا درست روی زانوی خود نمی‌گذاریم.
وی مطرح کرد: در وسط غوغاها می‌گویند آمریکایی‌ها می‌گویند موشکی که یمنی‌ها به عربستان زدند ایرانی است این اغواگری است هم شکست خود را در قضیه داعش بپوشاند و هم یادشان رود که در یمن صدها نفر از گرسنگی و نرسیدن دارو می‌میرند.
حجت‌الاسلام قابل اظهار کرد: رهبر فرمودند ما پنهان نمی‌کنیم هرکجا دستمان برآید از ملت‌های مظلوم حمایت می‌کنیم و این اصل قرآنی است.

جدا شدن حوزه و دانشگاه هلاکت کشور و اسلام را در پی خواهد داشت

وی با توجه به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه توضیح داد: امام خمینی (ره) در این رابطه فرمودند «من به شما و تمام نسل‌هایی که بعد شما می‌آیند هشدار می‌دهم دانشگاه و روحانیت از هم جدا نشود که هلاک ملت، کشور و اسلام را در پی خواهد داشت». حوزه علمیه و دانشگاهیان باید حواسشان باشد وحدت به لفظ نمی‌شود باید همت‌ها را کنار هم قرار داد و برای سربلندی این کشور شیعه تلاش کرد.
خطیب جمعه قزوین همچنین به سفر وزیر امور خارجه انگلیس در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: این‌ها نمی‌آیند قدمی برای ما بردارند بلکه برای کنکاش می‌آیند. رهبر فرمودند «انگلیس خبیث جاده‌صاف‌کن امریکا است» آن‌ها برای این به ایران سفر کردند تا جاسوس‌هایی که در قضیه نفتی و براندازی نظام تلاش داشتند را آزاد کنند که این افراد به همت سپاه دستگیرشده بودند که در زندان هستند. انگلیس در لفظ می‌گوید برجام را قبول داریم ولی در عمل حرکات امریکا را انجام می‌دهد.
وی بابیان اینکه لایحه بودجه به مجلس تقدیم شده است، تأکید کرد: آنچه در لایحه ذکر می‌شود خیلی خوشایند مردم نیست آنچه پیش‌بینی می‌شود افزایش قیمت‌های و افزایش تورم است نمایندگان برحسب قسمی که یادکردند باید در تنظیم لایحه بودجه منفعت مردم را مدنظر قرار دهند چراکه مردم در پای انقلاب صبوری می‌کنند و شهید می‌دهند.

captcha