10 درصد مردم خمین تحت پوشش کمیته امداد است
کد خبر: 3673591
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
موسی نژاد:

10 درصد مردم خمین تحت پوشش کمیته امداد است

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: انتخاب نام کمیته امداد از نام امام راحل است و زیبنده شهر و زادگاه امام(ره) نیست که 10 درصد مردم این شهر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، قنبر موسی نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی در نشست«فلسفه شکل گیری کمیته امداد مبنی بر منظومه فکری امام راحل» که امروز، 26 آذرماه در بیت تاریخی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: انتخاب نام کمیته امداد از نام امام راحل است و زیبنده شهر و زادگاه امام(ره) نیست که 10 درصد مردم این شهر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) باشند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه کمیته امداد به عنوان بال عاطفی نظام عمل می‌کند هر کجا نظام می‌خواهد محبتی به جامعه هدف داشته باشد از نهاد کمیته امداد استفاده می‌کند در واقع اگر فقری در جامعه وجود دارد ناشی از عدم سیاست‌گذاری‌های درست است با تصمیم‌گیری‌های صحیح در کشور و استان شاهد کاهش فقر در جامعه خواهیم بود.
موسی نژاد هدف دولت در جامعه را ریشه‌کن کردن فقر دانست و گفت: همه اعضاء، ابزار و سیستم‌های اقتصادی که به نحوی با یکدیگر در ارتباط هستند و به جامعه خدمت می‌کنند باید با همکاری یکدیگر این فقر را ریشه‌کن کنند و ثروت را عادلانه در بین مردم توزیع کنند.
مدیر کل کمیته امداد استان گفت: نگاه به نهاد کمیته امداد به گونه سنتی است در صورتی که کمیته امداد امام خمینی(ره) یک دستگاه برنامه‌محور است، برگزاری چنین نشست‌هایی زمینه تعامل و تبادل صاحب‌نظران در زمینه علم و عمل را فراهم می‌کند، اهداف و برنامه‌های کمیته امداد برای همگان روشن بوده و فقیر را به سطحی از موقعیت اجتماعی می‌رساند که شان و منزلت افراد حفظ شود .
وی بیان کرد: اگر مسئولان اقتصادی در جامعه خوب عمل کنند آن هم در جامعه ما که یک جامعه اسلامی است شاهد فقر کمتری خواهیم لذا دولت موظف است در خدمت مردم باشد و مشکلات مردم را برطرف کند .
جواد داودی، رئیس کمیته امداد شهرستان خمین نیز گفت: در حال حاضر تعداد 4 هزار و 356 خانوار در شهرستان خمین تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که 2 هزار و 455خانوار از آنها زنان سرپرست خانوار هستند .
وی ادامه داد : یک هزار و 592 خانوار از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد شهرستان خانوار شهری هستند و 2 هزار و 746 خانوار نیز از خانوارهای روستایی هستند از این تعداد یک‌هزار و 18 خانوار شهری و یک‌هزار و 387 خانوار روستایی زنان سرپرست خانوار هستند .
داودی گفت: از تعداد کل مددجویان تحت پوشش کمیته امداد شهرستان تعداد 512 دانش‌آموز و 80 دانشجوی در حال تحصیل از خدمات حمایتی کمیته امداد بهره‌مند هستند .
رئیس کمیته امداد شهرستان خمین با اشاره به اشتغالزایی برای مددجویان تحت پوشش افزود : در سال جاری از محل اعتبارات کمیته امداد تعداد 15 فقره وام اشتغال به مبلغ یک میلیارد و 830 میلیون ریال و از محل اعتبارات بانکی نیز تعداد 149 فقره تسهیلات به مبلغ 26میلیارد و 350 میلیون ریال به مدد جویان پرداخت شده است .
داودی در پایان بیان کرد : در حال حاضر تعداد 192 نفر از ایتام تحت پوشش این اداره تحت حمایت حامیان در قالب طرح اکرام ایتام هستند و تعداد 628 نفر نیز در قالب طرح محسنین حمایت می‌شوند.

captcha