آغاز به کار بزرگترین رویداد استارتاپی اسلامی-قرآنی کشور/ ایده‌های خلاق در «طلوع برکت»
کد خبر: 3674490
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳

آغاز به کار بزرگترین رویداد استارتاپی اسلامی-قرآنی کشور/ ایده‌های خلاق در «طلوع برکت»

گروه جامعه: رویداد استارتاپی اسلامی-قرآنی طلوع برکت با محوریت آموزش راه‌اندازی کسب و کار اسلامی-قرآنی امروز سه‌شنبه 28 آذرماه، با شرکت ده‌ها نفر از ایده‌پردازان و علاقه‌مندان به فضای کسب و کار اسلامی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، رویداد استارتاپی طلوع برکت با محوریت آموزش خلاقانه راه اندازی کسب و کار اسلامی-قرآنی امروز، سه شنبه 28 اذرماه در محل مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان در تهران، آغاز به کار کرد.
در این رویداد استارتاپی سه روزه که به مدیریت مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی برگزار می‌شود، شرکت‌کنندگان ضمن کسب مهارت در کارگروه و ایده‌پردازی خلاقانه، مهارت‌های لازم را برای راه‌اندازی کسب و کار اسلامی و تولید محصولات فرهنگی بزرگ و موثر می‌آموزند.

آغاز به کار بزرگترین رویداد استارتاپی اسلامی-قرآنی کشور/ ایده‌های خلاق در «طلوع برکت»
موضوعاتی همچون مد و پوشش اسلامی، گرافیک، بازاریابی، تامین مالی، اصول و فنون مذاکره، آشنایی با بوم کسب و کار، طرح کسب و کار، طراحی و توسعه محصول از محورهای آموزشی رویداد طلوع برکت است.
در پایان این رویداد، ضمن اهدای هدایا به ایده‌ها و تیم‌های برتر، به همه شرکت‌کنندگان گواهینامه معتبر از جهاد دانشگاهی اعطا می‌شود.

ایده پردازی از تمرکز آغاز می‌شود

رحیم خاکی، مدیر مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی در آغاز این برنامه ضمن تشریح اهداف برگزاری این رویداد استارتاپی اسلامی-قرآنی گفت: باید بتوانیم این مدل از ایده‌پردازی و ایده‌پروری را برای تمام موضوعات اسلامی-قرآنی به کار بندیم.

خاکی با قدردانی از زحمات و مشارکت همه مجموعه‌های همکار در برگزاری این رویداد به ویژه شتاب‌دهنده فرهنگی قرآنی شفق و صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: امروزه فعالیت موثر فرهنگی، به ایده‌پردازی قدرتمند نیاز دارد و این ایده‌پردازی در وهله اول با کمی تمرکز و تفکر نسبت به هدف ایجاد می‌شود.

آغاز به کار بزرگترین رویداد استارتاپی اسلامی-قرآنی کشور/ ایده‌های خلاق در «طلوع برکت»

وی افزود: پخته شدن ایده مرحله بعدی این فرآیند است و رویداد استارتاپی طلوع برکت به دنبال این است که ضمن تقویت مهارت کارگروهی، ایده‌ها را به شکل خلاقانه کارآمد سازد.
مدیر مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، خود حاصل یک ایده بوده است، گفت: در اواخر سال 79، بر مبنای نیازی که به کار جدید در فضای قرآنی کشور احساس کردیم، با یک جمع بسیار محدود و در یک اتاق بسیار ساده در مجموعه جهاد دانشگاهی، ایده‌های قرآنی جدیدی را پیگیری می‌کردیم که همین منجر به ایجاد سازمان قرآنی دانشجویان و خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شد.

خاکی در پایان خاطرنشان کرد: شیوه کار مذهبی و فرهنگی در دنیا عوض شده است و ما در شرائط زمانى خاص امروز بايد با پشتوانه ذهن خلاق جوانان نسبت به فعال سازى ايده هاى كاربردى درعرصه دينى وقرانى اقدامات موثرى را انجام دهيم.

در ادامه این برنامه، صمیمی، مدیرعامل شتاب‌دهنده فرهنگی شفق با اشاره به لزوم درک صحیح از مفهوم «استارتاپ» و تمایز آن با یک کار فرهنگی معمولی گفت: استارتاپ یعنی کارهای فرهنگی بزرگ، بلندپروازانه، با تاثیر زیاد، تصاعدی و با قابلیت رشد فراوان.

وی افزود: امروز در دنیا شیوه کار مذهبی و فرهنگی، تغییر یافته و مولفه‌های ایده پردازی خلاقانه و کارآفرینی به یکی از شاخص‌های اصلی این فعالیت‌ها بدل شده‌اند.

صمیمی در ادامه گفت: مهم‌ترین محور ایده، ارزشی است که آن ایده تولید می‌کند، بخشی از این ارزش، ترویج موثر یک تفکر صحیح مذهبی یا سبک زندگی اسلامی است، مثل ترویج نمازخواندن، راست‌گویی، نخوردن گوشت خوک و ...، بخشی دیگر نیز ارزش اقتصادی آن ایده برای کارآفرینی است که مجموع دو ارزش فرهنگی و اقتصادی، کل ارزش آن ایده را بیان می‌کند.

آغاز به کار بزرگترین رویداد استارتاپی اسلامی-قرآنی کشور/ ایده‌های خلاق در «طلوع برکت»

این مدیر فرهنگی خاطرنشان کرد: درآمدزایی در استارتاپ‌ها لزوما به معنای عرضه مستقیم ایده یا محصول به افراد خریدار نیست بلکه گاهی سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و مذهبی بزرگ به عنوان اسپانسر، ایده و محصول استارتاپی را پشتیبانی می‌کنند.

وی افزود: برای مثال وقتی یک ایده‌پرداز یا طراح، اپلیکیشنی را برای تبلیغ موثر نماز و معرفی وجوه مختلف آن به مردم طراحی می‌کند، ستاد اقامه نماز کشور به عنوان سیاست گذار کلان ترویج نماز در کشور می‌تواند این طرح را پشتیبانی کند، همانطور که در حال حاضر چنین پشتیبانی‌هایی وجود دارد.

صمیمی در ادامه به شیوه فعالیت شرکت‌کنندگان در رویداد استارتاپی طلوع برکت گفت: طی این سه روز، شرکت‌کنندگان که حدود یک سوم آنان، تجربه شرکت در رویدادهای استارتاپی را دارند، بر اساس شاخص‌هایی مبتنی به ایده‌هایی که مطرح می‌کنند، گروه‌بندی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای داوران رویداد استارتاپی طلوع برکت، میزان پیشرفت کارگروهی و اینکه ایده اولیه، چقدر پخته شده است، اهمیت دارد.

در ادامه این برنامه، یکی از ایده پردازان و کارآفرینان موفق کشور در زمینه صنایع دستی و میراث فرهنگی اسلامی-ایرانی به بیان تجربیات خود پرداخت.

وی با بیان اینکه باید به دنبال خلق ارزش برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان باشیم، گفت: رمز موفقیت در تولید این است که به دنبال علایق جدید و راه‌های جدید برویم.

آغاز به کار بزرگترین رویداد استارتاپی اسلامی-قرآنی کشور/ ایده‌های خلاق در «طلوع برکت»

در پایان این نشست چهارساعته، دو تن از مدرسان برتر حوزه استارتاپ به بیان برخی نکات تخصصی و گروه بندی شرکت‌کنندگان پرداختند.

لازم به ذکر است رویداد طلوع برکت، ۲۸ تا ۳۰ آذرماه در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان واقع در میدان ونک، خیابان ملاصدرا، تقاطع بزرگراه کردستان به سمت شمال، کوچه زاینده رود شرقی، ساختمان شماره ۲۴ برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت evand.com مراجعه یا با شماره ۶۶۴۱۰۱۸۰ تماس حاصل کنند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
صدیقه صالحی طاهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۲ - ۱۱:۲۸
0
0
پیام مبنی بر تغییر زمان رویداد استارتابی اسلامی-قرآنی برای بنده ارسال شد که مراجعه کنم به ایمیلم ولی از آنحایی که اشتباه ارسال کردم پیامی از این رویداد دریافت نکردم خواستم خواهش کنم دوباره با تصیح ایمیلم مجددا زمان را اعلام بفرمایید.
sedighesalehi۵۲@gmail.com
captcha