تاریخ عدلیه کرمان تألیف می‌شود
کد خبر: 3674518
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۴
محمودآبادی:

تاریخ عدلیه کرمان تألیف می‌شود

تاریخ عدلیه کرمان تألیف می‌شود گروه فرهنگی: رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب‌ شرق گفت: دو تفاهمنامه در بخش تاریخ شفاهی برای تألیف تاریخ برق و عدلیه کرمان طی 2.5 سال گذشته امضا شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام محمد محمودآبادی، رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب‌ شرق دیروز سه‌شنبه، 28 آذر در دیدار امام جمعه کرمان با کارکنان مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب‌ شرق و اداره کل کتابخانه‌های استان کرمان گفت: این مرکز و کتابخانه استان‌های کرمان و هرمزگان را در بر می‌گیرد، اسناد به دو بخش دولتی و غیر دولتی تقسیم می‌شوند که اسناد دولتی شامل اوراق و مکاتبات اداری و اسناد غیر دولتی هم شامل عقدنامه‌ها، احکام و فرمان‌های دولتی و ... است.
وی افزود: گنجینه مکتوب کشور در دست این مرکز و کتابخانه است، میلیون‌ها برگ سن
د توسط آن نگهداری می‌شود و اسناد مورد استفاده پژوهشگران، محققان و سایر افراد قرار می‌گیرد، همچنین پایان‌نامه‌های دانشگاهی، آرشیو مطبوعات کرمان، کتاب‌های خطی، چاپ‌سنگی و مرجع در مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب‌شرق استان وجود دارند.
حجت‌الاسلام محمودآبادی با اشاره به اینکه دو تفاهمنامه در بخش تاریخ شفاهی برای تألیف تاریخ برق و عدلیه کرمان طی 2.5 سال گذشته امضا شده است، تصریح کرد: بزرگداشت مشاهیر را در دستور کار داریم، طرح پردیس برای جمع‌آوری گذشته و پیشینه مدیران دولتی و غیر دولتی در دست اجرا است و اسناد مربوط به این مدیران در مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب‌ شرق نگهداری می‌شود.

captcha