تمدید فراخوان تئاتر خیابانی و تعزیه جشنواره قرآن و عترت
کد خبر: 3675683
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳
در خوزستان؛

تمدید فراخوان تئاتر خیابانی و تعزیه جشنواره قرآن و عترت

گروه فعالیت‌های قرآنی: مهلت ارسال اثر به دبیرخانه تئاتر خیابانی و تعزیه جشنواره قرآن و عترت خوزستان تا 15 دی ماه تمدید شد.

مصطفی بوعذار، دبیر بخش هنرهای نمایشی جشنواره قرآن و عترت خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان اعلام کرد: جشنواره قرآن و عترت از سوی اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش‌های قرآنی و هنری متعددی برگزار می‌شود و یکی از این بخش‌ها تئاتر خیابانی و تعزیه است.

وی با بیان اینکه این بخش از جشنواره با همکاری انجمن هنرهای نمایشی خوزستان برگزار خواهد شد، افزود: ترویج هنر دینی و قرآنی و استفاده از ظرفیت تئاتر خیابانی و تعزیه در گسترش و تبین مفاهیم دینی و آموزه‎های قرآنی، ایجاد زمینه‌ای مناسب برای ارائه توانمندی‌ها و کشف استعدادهای ارزشمند تئاتر دینی از جمله اهداف برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی قرآنی و تعزیه فاطمی در خوزستان است.

بوعذار اظهار کرد: این جشنواره در دو بخش تئاتر خیابانی و تعزیه (فارسی و عربی ویژه ایام فاطمیه) و با موضوعات قصص قرآن، سرگذشت پیامبران وامامان معصوم(ع)، امربه معروف و نهی از منکر، ترویج اقامه نماز، شهدای منا، شهدای حله، شهدای مدافع حرم، تقریب مذاهب و انتظار امام عصر(عج) برگزار خواهد شد.

دبیر بخش هنرهای نمایشی جشنواره قرآن و عترت خوزستان با اشاره به تمدید مهلت ارسا اثر به دبیرخانه جشنواره گفت: دبیرخانه جشنواره از تمانی هنرمندان دعوت کرده‌ است بر اساس مقررات اعلام شده در فراخوان، آثارنمایشی خود را تا 15 دی‌ماه ارسال کنند؛ همچنین زمان اعلام نتایج 25 دی‌ماه است.

وی ادامه داد: هر هنرمند می‎تواند هم‎زمان در هر دو بخش فراخوان شرکت کند. حداقل زمان نمایش‎های خیابانی، ۲۰ دقیقه و نمایش‎های تعزیه، ٣٠ دقیقه است. ارسال سه نسخه لوح فشرده با کیفیت مناسب به همراه خلاصه نمایش و لیست اعضای گروه به دبیرخانه جشنواره لازم است.

بوعذار گفت: هنرمندان استان آثار خود را به نشانی اهواز، خیابان فلسطین، اداره‎ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، طبقه دوم، معاونت قرآن وعترت ارسال کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر می‎توانند با تلفن دبیرخانه ٠٦١٣٣٣۳۴۰۷۹ تماس گیرند.

captcha