اعتیاد و فساد از مشکلات اصلی حاشیه نشینان ست
کد خبر: 3677879
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

اعتیاد و فساد از مشکلات اصلی حاشیه نشینان ست

گروه اجتماعی: عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: عمده‌ترین مشکلاتی که در حاشیه‌نشینی می‌توان به فقر، اعتیاد، مشکلات اخلاقی اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد خلیل پورعضو شورای اسلامی شهرستان ارومیه در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی اظهار داشت: حاشیه‌نشینی معضلی است که فقط در ایران وجود ندارد و همه کشورهای جهان با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی، افزود: از عمده‌ترین مشکلاتی که در حاشیه‌نشینی وجود دارند می‌توان به فقر، اعتیاد، مشکلات اخلاقی اشاره کرد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه، تصریح کرد: در بحث عمران و آبادانی بخش‌های حاشیه‌نشین شهر ارومیه شورای شهر تلاش خود را می‌کند که مشکلات حاشیه‌نشینی حل شود.

وی، ادامه داد: محله امیریه ارومیه که جز مناطق حاشیه شهر حساب می‌آمد باعث شده بود که از خدمات خوبی برخوردار نباشند ولی امروزه این منطقه جز محدوده شهر شده است.

حجت الاسلام خلیل پور، بیان کرد: شورای شهر در نظر دارد در مناطقی که جز محدوده شهر شناخته‌شده است فرهنگسرا، مسجد و ورزشگاه و فضای سبز احداث شود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه، تصریح کرد: در سطح کلان اگر بخواهند جلوی حاشیه‌نشینی گرفته شود باید از مهاجرت روستائیان به شهر جلوگیری شود.

وی، ادامه داد: چون بیشتر حاشیه‌نشینی از مهاجرت روستائیان به شهر است و این مهاجرت‌ها به دلیل نبودن امکانات و حتی در بعضی از روستاها دیده می‌شود که امکانات اولیه در محل زندگی روستائیان وجود ندارد.

حجت الاسلام خلیل پور، در پایان عنوان کرد: اگر بخواهیم با معضل حاشیه‌نشینی مقابله شود وظیفه اول دولت این است که خدمات و امکانات اولیه روستائیان اعم از نیازهای اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی برای آنان فراهم شود چون اگر در روستاها کیفیت زندگی خوب باشد مطمئناً روستائیان به شهر مهاجرت نخواهند کرد.

captcha