جهاددانشگاهی پتانسیل قوی در بحث کارهای فرهنگی و اجتماعی است
کد خبر: 3677985
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷

جهاددانشگاهی پتانسیل قوی در بحث کارهای فرهنگی و اجتماعی است

گروه اجتماعی: جانشین دبیر کمیسیون قاچاق کالا استان کردستان با اشاره به انعقاد چندین تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان طی ماه‌های اخیر گفت: این تفاهم‌نامه با جهاددانشگاهی که یک پتانسیل بسیار قوی در بحث کارهای فرهنگی و اجتماعی است، نیز امروز منعقد شد تا بتوان کارهای فرهنگی بیشتری را در این زمینه تولید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، علی خداویسی، جانشین دبیر کمیسیون قاچاق کالا استان کردستان در نشست انعقاد تفاهم‌نامه با جهاددانشگاهی که امروز، 10 دی ماه در سالن جلسات جهاد برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه سیاست اصلی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر پیشگیری قرار دارد، در این راستا این کمیسیون 70 درصد توان خود را بر روی اقدامات پیشگیرانه فرهنگی قرار داده است.
وی افزود: در این راستا اقدام به تخصیص بودجه‌ای جهت حمایت از پایان‌نامه‌ها و مقالاتی قرار داده که در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز باشند.
خداویسی عنوان کرد: در حال حاضر ستاد مرکزی 110 عنوان مقاله و پایان‌نامه را در این بخش اعلام کرده که در سایت www.epe.ir قرار دارد و دانشجویان و اساتید و ... می توانند به بررسی طرح ها، موضوعی را انتخاب و در قالب پروپزال به کمیسیون تحویل دهند که بعد از تأیید ان از سوی ستاد مرکزی بودجه‌ای جهت این موضوع اختصاص می‌یابد.
وی انجام کار فرهنگی در بحث مبارزه با قاچاق کالا را حائز اهمیت دانست و اعلام کردد: امروز کشورهای توسعه‌یافته به این نتیجه رسیدن که کار فرهنگی باید در رأس امور فعالیت هایشان قرار گیرد.
خداویسی با اشاره به اینکه توسعه داری دو بُعد اقتصادی و اجتماعی است، اعلام کرد: در بُعد اقتصادی بحث مالی مد نظر است که اگر مباحث بعد اقتصادی و مالی فراهم شود، رفاه را باخود به همراه خواهد داشت.
وی بُعد دوم توسعه را اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: اگر بُعد اجتماعی و فرهنگی به منصه ظهور برسد، رضایت را به همراه خواهد داشت و داشتن رضایت و رفاه زمینه‌ساز توسعه یک جامعه و سعادت است.
جانشین دبیر کمیسیون قاچاق کالا استان کردستان بیان کرد: بیشترین مباحث و معضلات جامعه در نتیجه مباحث فرهنگی روی می‌دهد که شاید روی آن کار نشده است، در این راستا انتظار از دستگاه‌های فرهنگی بیشتر از این‌هاست.
وی با اشاره به انعقاد چندین تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان طی ماه‌های اخیر یادآور شد: این تفاهم‌نامه با جهاددانشگاهی که یک پتانسیل بسیار قوی در بحث کارهای فرهنگی و اجتماعی است، نیز امروز منعقد شد تا بتوان کارهای فرهنگی بیشتری را در این زمینه تولید کرد.

captcha